• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Submariner på nätet

morrism

Audemars
Hej allihop, har varit på jakt efter en begagnad Rolex Submariner nu i flera månader men det har inte dykt upp någon som möter mina förväntningar.

Datum,2001-nu, under 38000, med box och cert är mina blygsamma krav...

Jag flyttar nu blicken mot Chrono24 och där finns en del objekt, men jag har inte handlat för sådana summor över nätet förut och det känns ju jävligt skakigt att bara slänga iväg pengarna och hoppas, så jag hoppas ni kan dela med er av erfarenheter och tips!

Jag har själv kommit fram till att bara leta efter en säljare som är antingen "Premium" eller "Pro", och de ska ha en hemsida som inte ser misstänksam ut.

Funderar på Paypal, är det nåt att ha?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
morrism skrev:
Hej allihop, har varit på jakt efter en begagnad Rolex Submariner nu i flera månader men det har inte dykt upp någon som möter mina förväntningar.

Datum,2001-nu, under 38000, med box och cert är mina blygsamma krav...

Jag flyttar nu blicken mot Chrono24 och där finns en del objekt, men jag har inte handlat för sådana summor över nätet förut och det känns ju jävligt skakigt att bara slänga iväg pengarna och hoppas, så jag hoppas ni kan dela med er av erfarenheter och tips!

Jag har själv kommit fram till att bara leta efter en säljare som är antingen "Premium" eller "Pro", och de ska ha en hemsida som inte ser misstänksam ut.

Funderar på Paypal, är det nåt att ha?

38000 lök för en fullset Submariner låter tokdyrt om du frågar mig. Förstår att du vill ha från 2001 för att få superluminovatavlan, men som sagt, 38 lök är för mycket. Köpte nyligen av compraventarelojes som har världens sämsta hemsida, betalning sker i förskott och ALLT funkade smidigt för mig.

Vad jag ville säga med inlägget? 38 lök är för mycket och du ska inte bedöma säljaren efter hemsidan. Prova en referenscheck här när du hittar något intressant objekt så ska du se att det säkert är någon som känner till säljaren!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Har en kompis som har en LNIB 16610 från ca 2008/9. Han köpte den när han jobbade i HK. Ligger i sin kartong....komplett och använd nån gång. Har tom en del plast kvar. Tror nog du kan få den för 38k. PM:a mig om det låter intressant.......ta gärna ref koll på mig.....inga problem
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
4500 euro är strax över 38.000 kr vilket får anses som ett riktigt bra pris för en NOS 16610.

Jag kan dock misstänka att det finns ännu mer prutmån dock. Kanske 4400 om man har tur och är duktig förhandlare.
 

Fidde80

Breitling
Jag köpte en klocka till min fru för ngt år sedan på Chrono24 av en kille från Tyskland som heter maxwatches.eu , kan rekommendera honom snabb och smidig affär. Han har några Subbar inne nu.

Jag köpte min Sub (16610 från 2007) av drwatch innan jul, gick smidigt och är nöjd. Jag mailade honom avseende att han skulle hålla uppsikt efter en Sub och maila mig innan han la ut den på sin hemsida.
 
Topp