D
Deleted member 1265
Guest
Backat ca 60% senaste 6 månaderna. Kanske backar de mer, men det torde finnas viss substans i detta gigantiska företag!
Vad tror ni?
Vad tror ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den största anledningen till att den sjunkit något så enormt är pga. avslöjandena om att de har manipulerat olika miljötester. Någon gång långt fram kanske den höjer sig men för tillfället är det förmodligen ganska kört med den aktien skulle jag säga. Kallade idag tillbaka 5 miljoner bilar.Backat ca 60% senaste 6 månaderna. Kanske backar de mer, men det torde finnas viss substans i detta gigantiska företag!
Vad tror ni?
Mjo, så pass har jag klarat läsa på ämnet!Den största anledningen till att den sjunkit något så enormt är pga. avslöjandena om att de har manipulerat olika miljötester. Någon gång långt fram kanske den höjer sig men för tillfället är det förmodligen ganska kört med den aktien skulle jag säga. Kallade idag tillbaka 5 miljoner bilar.
60 miljarder avsatt till detta!Lär ju sjunka mer när skadeståndskraven haglar in från staterna. Lär bli en peng att betala ut där.
Tycker dock det är mer intressant och se vilka andra biltillverkare som kryper till korset eller oxå blir påkomna med handen i syltburken.
Således lär den kunna sjunka mer när resterande märken dras ner i skiten?Mjo, så pass har jag klarat läsa på ämnet!
Vad jag förstått äger väl vw scania, MAN, porsche audi passat med flera stora solida företag. Aktien borde inte kunna sjunka hur mycket som helst!
Varför dras t ex porsche med i skiten där de inte i huvudsak producerar dieselbilar?Således lär den kunna sjunka mer när resterande märken dras ner i skiten?
Vw äger ju audi också och det sitter väl mer eller mindre samma motorer i de?Varför dras t ex porsche med i skiten där de inte i huvudsak producerar dieselbilar?
Gäller ju "enbart" eu5 diselmotorn, ja!Vw äger ju audi också och det sitter väl mer eller mindre samma motorer i de?
Den borde ju rimligtvis sitta i x antal miljoner audibilar? Bara spekulerar, har inga exakta siffror. Har audi dragits med ännu eller är det än sålänge bara vw?Gäller ju "enbart" eu5 diselmotorn, ja!
Obs vill inte lobba eller verka överentusiastisk, men tycker det borde närma sig köpläge!
Lägg ner bilen helt. Sjukt överskattat transportmedel.
Säj det till folk som bor utanför tullarna och utanför storstäderna.
Grymt kul att cykla til jobbet spec när det är +5 mil enkel väg gärna oplogad vinterväg.
Mitt lilla "enbart" är vad jag förstått totalt i koncernen 11miljoner bilar inräknat alla märken även audi!Den borde ju rimligtvis sitta i x antal miljoner audibilar? Bara spekulerar, har inga exakta siffror. Har audi dragits med ännu eller är det än sålänge bara vw?
Är lite konfunderad där också, sedan har säkert EU bidragit(?) med en del pengar när VW utvecklade sina motorer, hur blir det nu när dessa motorer inte är miljöklassade som VW påstått?Frågan är också hur blir det med skatten på berörda bilar ?
De har ju betalat efter en påstådd miljöklass och vad händer när vw återkallat bilarna ?
Lurigt värre.
Just nu? 96 och 40Vad får man ge för en post just nu?