• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Köpes: Väska/man-purse

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Vi har ju ett gäng duktiga hantverkare som jobbar med läder här på forumet. Vore kul att gynna någon av dom istället för de etablerade märkena.

Jag är på jakt efter en "man-purse" (aka "bögslunga") inför våren/sommaren. Mao. en axelremsväska i "lagom" format för att stoppa småprylar i - telefon/plånbok/solglasögon/cigarretui/tändare/klockrulle (vid GTG´s) mm.

Alltså lite mindre/smidigare en en "vanlig" lap-top-väska.
Gärna i lite patinerat skinn, men lite invändiga fack etc.
Brunt läder vill jag nog ha...

Nå´n av er läderkunniga som har nå´t liknande?

Svara i tråden för allas "viewing pleassure" eller i PM till mig om ni föredrar att vara lite hemliga... ;)
 

Johan M

Cartier
Håll utkik efter en väska med ett litet utvändigt fack där du kan få plats med ett etui med minutos/petit coronas. Eller som i mitt fall, toscanos. Med små cigarrer i ett lättåtkomligt fack blir cigarrstunderna fler.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg

Jag kör en sån här, Tiger.
Denna är ganska stor så laptop får plats, men jag tror att mindre finns..
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tack för alla förslag.

Lösningen var närmre än jag kunden tänka mig, Jockinho från samma håla som jag bor i hade en perfekt en som han inte använde. Bytte nyss ägare över en kopp kaffe/te & lite klocksnack! Hade egentligen tänkt mig nå´t nytt från nå´n av våra duktiga läderslöjdare här på forumet, men detta blev en bra lösning oxå!

Tack Jocke för smidig affär & trevligt snack!

Så här ser den ut om nå´n bryr sig...

Slut på OT! :p

RqScVGK.jpg
 
Topp