• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpförslag till en nybliven klockentusiast

Krantz

Breitling
Hejsan allihopa!

Jag har sedan ungefär ett halvår tillbaka surfat rundor på KS och utvecklat ett stort intresse för klockor.

Just nu är jag en ägare till en 1970s Buler Astromaster (se nedan) samt till en stilren GANT från 2000-something och är nu på vift efter en ny klocka, men har inte allt för stor koll på utbudet. Därför vänder jag mig nu till er och era kunskaper i hopp om att finna mitt nästa köp! Det får gärna vara en klocka som inte är i samma stil som de två jag redan har, kanske en diver? Är lite förtjust i Seiko och Bulova men bara hit me med förslag helst inom prisklassen 1000-4000:-

IMG_2535.JPG


Tack på förhand!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Har du inte haft en SKX innan i någon
modell är det bara att köra. Annars Certina DS Action i ditt övre spann.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Nej, vad fan. Din samling är fulländad. Köpte du astromastern på forumet? Jag tänkte nypa den för ett tag sen men missade det. Aja, hojta om den ska vidare.

En seiko skx007 är en rolig klocka för en liten slant. Det röstar jag på, funderar på att köpa en till mig själv igen.
 

Krantz

Breitling
Nej, vad fan. Din samling är fulländad. Köpte du astromastern på forumet? Jag tänkte nypa den för ett tag sen men missade det. Aja, hojta om den ska vidare.

En seiko skx007 är en rolig klocka för en liten slant. Det röstar jag på, funderar på att köpa en till mig själv igen.

Nej jag köpte inte den här på forumet (jag missade en också) utan jag hittade den på Ebay istället. Ska försöka komma ihåg att höra av mig om jag skulle vilja sälja den :)
 

Krantz

Breitling
Hur kan du ha hängt här i ett halvår utan att ha koll i det efterfrågade prissegmentet? Startas ju typ två sådana här trådar i veckan.

För att svara på frågan: valfri Tissot eller Certina www.klockia.se alt ngn JDM Seiko www.seiyajapan.com

Jag har lite koll på några märken och modeller som är i den prisklassen, men huruvida det är klockor värda att köpa vet jag inte. Därför ville jag höra vad mer erfarna personer skulle rekommendera för klocka, helt enkelt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Suger ju i princip ingenting att gå på förutom budget.
Valfri Seiko SARB blir du inte missnöjd med. Vill du ha något ännu mer ovanligt så kolla in Orient på seriouswatches.com
 

JayJay

Rolex
Jag har lite koll på några märken och modeller som är i den prisklassen, men huruvida det är klockor värda att köpa vet jag inte. Därför ville jag höra vad mer erfarna personer skulle rekommendera för klocka, helt enkelt.
Om du postar och frågar specifikt om de du känner till och har kikat på så blir det betydligt enklare för oss att hjälpa dig. Nu har man ju ingen som helst aning om vad du vill ha ut av klockan.
Skulle jag själv köpa klocka med din budget hade jag valt denna http://www.watchunique.com/seagull-1963.html men jag misstänker att det inte är ngt sådant du söker?
 

Krantz

Breitling
Om du postar och frågar specifikt om de du känner till och har kikat på så blir det betydligt enklare för oss att hjälpa dig. Nu har man ju ingen som helst aning om vad du vill ha ut av klockan.
Skulle jag själv köpa klocka med din budget hade jag valt denna http://www.watchunique.com/seagull-1963.html men jag misstänker att det inte är ngt sådant du söker?

Jo sant, men som jag skrev tar jag emot alla förslag! Tack för dina förslag, ser intressant ut :)
Kanske gör en ny tråd där jag frågar mer specifikt senare när jag fått se lite vad som finns att välja på.
 

almeyero

Panerai
En SKX måste alla ha i sin samling så jag röstar på en SKX. Mycket klocka för liten peng, samt passar bra med alla sorters nato om man nu är natofrälst :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Orient!!

Är du ute efter automatiska dykare inom den prisklassen kolla på Mako, Ray, Mako XL eller M-force.

Är du ute efter något annat än en automatisk/mekanisk kronograf så finns det några hundra modeller att välja på.
 
Topp