• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide för begagnad rolex

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Hiitade den här på nätet, och tänkte jag skulle dela med mig.
I korthet - se upp för texten "made in China" på klockan, och se till så att datumbubblan är centrerad över datumet. Räkna med att ge mellan $650 och $75000.

guide_to_buying_authentic_pre_owned_rolex_watches_by_shanemarks3-d6f8g1f.jpg
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kul, men inte helt korrekt, eller? HULKen är ju inte en 50 årsjubileumsmodell. Det var Kermit som var det.

EDIT, Minst två fel hittills. Kan vi hitta fler?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Vem kallar t ex en GMT "Pilots"???
"Greenie"…inte något man hört speciellt ofta…eller??

Vaaa…ska det inte stå "Made in China" på en riktig Rolex…??:banghead:
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Så var det förvisso, men jag har aldrig hört Rolex GMT kallas "pilots" innan…kanske bara jag, men…men
IWC Pilots är ett vedertaget uttryck, men Rolex Pilots…hmm...

Jag har ingen koll men kan tänka mig att saker och ting benämns olika beroende på var du befinner dig.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag har ingen koll men kan tänka mig att saker och ting benämns olika beroende på var du befinner dig.


Har inte heller sett benämningen "Rolex Pilots" på något av det internationella forum jag frekventerat under ca 15 år, så en vanlig beteckning är det i alla fall inte.
 
Topp