• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

rzc

Omega
Beror lite på ... har man inte handlat av dom tidigare så 90% nej ... men är du en återkommande kund så kan man föra över pengar och hämta klockan inom tre månader utan problem !
Men som sagt.. dom är rätt tjinkiga när det kommer till sport modellerna och är mn ny kund så avslöjar dom inte ens hur många dom har eller om dom har den modellen hemma alls än ..

Ok tack.
Misstänkte det, har försökt tidigare, fick bara reda på priserna men det gick inte att boka (Rolex SS modeller).
 

Midas Touch

Breitling
Har suttit och läst igenom hela denna tråden inatt :) Tack för alla bra tips och information. Framförallt vad gäller Schiphol.
Har dock en fråga jag sitter och funderar på som någon kanske kan vara behjälplig med?
Nämligen, har fungerar det om man handlar klockar på schiphol genom sitt bolag? Alltså sitt Aktiebolag? Fungerar det? Någon som gjort detta tidigare?
 

Schildfat

Cartier
Har suttit och läst igenom hela denna tråden inatt :) Tack för alla bra tips och information. Framförallt vad gäller Schiphol.
Har dock en fråga jag sitter och funderar på som någon kanske kan vara behjälplig med?
Nämligen, har fungerar det om man handlar klockar på schiphol genom sitt bolag? Alltså sitt Aktiebolag? Fungerar det? Någon som gjort detta tidigare?
Det blir ju väldigt skumt ifall du tänker på att göra avdrag för detta i bolaget, såvida du inte har en verksamhet som köper och säljer klockor så att säga. Men med tanke på den redan låga momsen tror jag bara det blir mer administrativt arbete än att tjäna några slantar på det :)
 

Midas Touch

Breitling
Det blir ju väldigt skumt ifall du tänker på att göra avdrag för detta i bolaget, såvida du inte har en verksamhet som köper och säljer klockor så att säga. Men med tanke på den redan låga momsen tror jag bara det blir mer administrativt arbete än att tjäna några slantar på det :)
Tack för svaret :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nån som har erfarenhet av Madrid?
Madrid är inte bara den bästa fotbollsstaden i Spanien. Nattliv, mode, kultur och klockbutiker finns i överflöd. Svenskar brukar bara känna till Barcelona men det är en mindre stad än Madrid och det märks. Det finns några butiker som också säljer begagnat. Googla eller sök efter madridhandlare på chrono24.com.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Ska till Amsteradam på söndag. Går det att få reda på lagerstatus på flygplatsen eller är det hemligt?
 

Lindbloom

Breitling
KL är grymt! Jag har varit och rest i Asien i fyra månader nu och besökt Malaysia två gånger av den tiden. Då jag själv är sugen på en Tudor Black Bay har jag besökt flera butiker i både staden Georgetown(Penang) samt KL och som bäst blivit erbjuden lite dryga 23k för den svarta versionen, vilket är betydligt billigare än Sverige. Mitt tips är att alltid fråga direkt om priset, då jag märkte att de nästan alltid gick ner någon/några tusenlappar direkt utan att man ens behövde förhandla. Lycka till :)
Härligt att höra! :) då blir de å leta lite klocka då när man reser, frugan lär inte va lika lycklig men hon får stå ut:D hon får ju trots allt sin solsemester hon tjatat om;)
 

Makkanxd

Rolex
Var på Antalya flygplats idag och testade en seawolf. För det första kostade den 26k medans i Sverige närmare 41. Så säger hon, köp en till klocka så får jag 50% rabbat på den.. Lät rätt skumt?
 

Rulle

Audemars
Var på Antalya flygplats idag och testade en seawolf. För det första kostade den 26k medans i Sverige närmare 41. Så säger hon, köp en till klocka så får jag 50% rabbat på den.. Lät rätt skumt?


va där för någon vecka sedan !! såg med den dealen ... dom har ju många fina klockor men tror inte dom säljer så bra nu när ryssarna inte får åka dit ....
 

wayne007

Omega
2-Faktor
Gjorde en förfrågan för att jag var lite nyfiken och fick följande svar:

Dear Mr XXXXX,

We hereby confirm the receipt of your e-mail for which we kindly thank you.
The details of the Rolex watch which you are interested in are as follows:

Model name: Rolex Daytona (Old version)
Reference number: 116520
Retail price: 11,050 Euro
Tax free price: 9,132 Euro
*This model has been replaced by the 116500LN

Model name: Rolex Daytona (New version)
Reference number: 116500 LN
Retail price: 11,400 Euro
Tax free price: 9,421 Euro

We regret to inform you that it is the policy of Gassan Schiphol B.V. not to reveal the stock availability of Rolex professional steel models. Reservations on these models are also not possible.

You are, however, able to purchase these Rolex professional Steel models when available, at the Gassan
 

Rulle

Audemars
Gjorde en förfrågan för att jag var lite nyfiken och fick följande svar:

Dear Mr XXXXX,

We hereby confirm the receipt of your e-mail for which we kindly thank you.
The details of the Rolex watch which you are interested in are as follows:

Model name: Rolex Daytona (Old version)
Reference number: 116520
Retail price: 11,050 Euro
Tax free price: 9,132 Euro
*This model has been replaced by the 116500LN

Model name: Rolex Daytona (New version)
Reference number: 116500 LN
Retail price: 11,400 Euro
Tax free price: 9,421 Euro

We regret to inform you that it is the policy of Gassan Schiphol B.V. not to reveal the stock availability of Rolex professional steel models. Reservations on these models are also not possible.

You are, however, able to purchase these Rolex professional Steel models when available, at the Gassan

Eftersom du inte har handlat av dom tidigare lär du inte kunna lägga undan en stål sportsare och kan garantera dig att om dom har en inne så ligger den inte på hyllan så länge !!

Har man handlat av dom tidigare så blir dom lättare att ha och göra med plus att dom är mer villiga att lägga undan saker från "sport" kollektionen ...
 

Dronten

Cartier
Eftersom du inte har handlat av dom tidigare lär du inte kunna lägga undan en stål sportsare och kan garantera dig att om dom har en inne så ligger den inte på hyllan så länge !!

Har man handlat av dom tidigare så blir dom lättare att ha och göra med plus att dom är mer villiga att lägga undan saker från "sport" kollektionen ...
Är det samma sak med tillgänglighet på en 116613, eller har man lämnat stålsportsegmentet då?
 

Marikong

Cartier
2-Faktor
Någon vänlig skäl som vet hur priserna ser ut på dessa klockor i Amsterdam och på Schipol?
116610LV och 114060
 

Rulle

Audemars
Någon vänlig skäl som vet hur priserna ser ut på dessa klockor i Amsterdam och på Schipol?
116610LV och 114060

Har du aldrig köpt av dom så kan jag garantera dig att du inte kommer få lägga undan en av dom ! Dom berättar aldrig deras lagerstatus på sportrollarna och lägger sällan undan sådana till första gångs köpare ...

Enda sättet är att du får åka ner på chans och se om där finns några i lager när du åker hem !


Annars så kan jag rekomendera airwatchcenter på geneves flygplats !
Super att ha och göra med och lägger gärna undan om dom får en förskottsbetalning !
 

Marikong

Cartier
2-Faktor
Har du aldrig köpt av dom så kan jag garantera dig att du inte kommer få lägga undan en av dom ! Dom berättar aldrig deras lagerstatus på sportrollarna och lägger sällan undan sådana till första gångs köpare ...

Enda sättet är att du får åka ner på chans och se om där finns några i lager när du åker hem !


Annars så kan jag rekomendera airwatchcenter på geneves flygplats !
Super att ha och göra med och lägger gärna undan om dom får en förskottsbetalning !

Hade inga planer på att lägga undan, i värsta fall blir det en weekend i Amsterdam och det är inte så tokigt :)

Undrar mer om priserna på dessa klockorna.
 

Rulle

Audemars
Hade inga planer på att lägga undan, i värsta fall blir det en weekend i Amsterdam och det är inte så tokigt :)

Undrar mer om priserna på dessa klockorna.
Saken är att dom sällan har dessa modeller inne på schipol ... dom.säljer som smör sjukt nog ! Har för mig att en 114060 ligger på ca 54 nu !

Sen har jag med hörttalas om folk som lyckats prata till sig samma pris som schipol har i deras affär på daam torget !
 
Topp