• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köphjälp Breitling Avenger II Seawolf -14

Swivellink

Breitling
Hej!

Skulle behöva lite råd och dåd.

Har visat lite intresse för en Avenger II Seawolf som är köpt för ca 6 mån sen, alla papper är ok, låda mm finns och den har stållänk men det följer också med ett gummistrap (Breitling original den diskreta modellen, inte den som har BREITLING präglat över hela).

Gubben gick ut med 38k, jag bjöd 28k vilket avvisades men fick en retur på 32k.

Jag har inte riktigt bestämt mig om jag helt är redo att köpa en sån tjock dykare, men om jag slår till; är det ett rimligt pris? Han säger han gav 39k vid köpet för 6 mån sedan, men man hittar beggade (lite äldre) för 22k på Chrono24.

Tips?

Råd?

Tusen tack på förhand.

/Swivellink
 

Swivellink

Breitling
Rådet är att inte ge bud på något du inte vet om du vill köpa.

Det är ganska drygt.

Annars är min åsikt att dykare ska vara tjocka :)


Det är ju en riktigt god poäng. Skall kanske förtydliga - jag är intresserad av den, men är lite nervig för att jag kanske betalar ett lite för högt pris för den, då den verkar ligga lite lägre på ex. Chrono24. Då skall man i o f sig lägga med ev. frakt, skatt mm.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
En ny kostar 39 k på Krons. Lyckas man pruta 5 hos tex Franks får du en ny för 34. Varför köpa hans begagnade? Har du väl lämnat butiken med klockan har den direkt tappat minst 30%. Dvs ditt erbjudande var rätt!
 

Dnedne

Omega
Hej
Det tycker jag låter väldigt dyrt.

jag köpte en Avenger Seawolf (inte chronograph) för två år sedan och då var listpris 34K (Kan varit 32K också, var ju några år sedan...)
jag ville ha blå tavla och den index med "streck", så dom fick beställa den och jag lyckades pruta ner den 27% på plats.

Det ingick förvisso inget gummi utan enbart på stållänk.

Problemet med detta är att säljaren antagligen har köpt den för listpris och förväntar sig nu kunna sälja den baserat på det, vilket jag skulle tro handlar om okunskap. Breitlings andrahandsvärde är ju som det är...

Jag sålde min för 18K med 6månader kvar på garantin, kunde kanske fått 20K för den en solig dag.

En av mina bästa kompisar har en breitling Avenger Skyland limited edition (287/1000) Ref A13380 till salu.

PMa mig om du vill komma I kontakt med honom. Vill minnas att list på den var 56K och jag vet att han erbjuder dig ett riktigt förmånligt pris då han är ute efter nytt objekt.

images.jpg
 

Swivellink

Breitling
Tacksam för alla snabba bra svar!

Det är en stål, med enbart index (inte arabisk), ej chronograph, med stållänk samt ett gummi vid sidan.

Skall mötas i veckan så jag får se den live, men som jag förstår det så ligger den lite högt med 32k. Skall se om jag kan pressa ned den...
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tacksam för alla snabba bra svar!

Det är en stål, med enbart index (inte arabisk), ej chronograph, med stållänk samt ett gummi vid sidan.

Skall mötas i veckan så jag får se den live, men som jag förstår det så ligger den lite högt med 32k. Skall se om jag kan pressa ned den...


Mmm... 32k känns inte alls värt! Då kan du lika gärna köpa en ny, och passa på att insupa den där köpa-nytt-känslan :)
 

Dnedne

Omega
Jag håller med, 32K är alldeles för dyrt för en begagnad Avenger Seawolf, speciellt när det inte är en chronograph.

Jag köpte min NY i butik för 25K på Rydbergs Ur i Helsingborg. (En annan kompis köpte en likadan med grå tavla 6månader senare och fick betala 26K)

bratte.jpg
 

VCalmen

Cartier
24-27 är rimligt. Beroende på skick. Jag tycker även vilken AD den är köpt hos är viktigt.
Men det är en grym klocka. Den är riktigt maffig.
image.jpg

image.jpg
 
Topp