• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köphjälp - Breitling Transocean Chronograph

Goldcom

Breitling
Har tittat efter en riktig klocka ett tag och var inne på Luxury Watches i går. Blev förtjust i designen på denna men som nybörjare och "förstagångsköpare" känner man sig lite osäker på att köpa en begagnad klocka. Skulle vara mycket tacksam om jag fick lite hjälp från er med erfarenhet.

http://luxurywatches.se/produkt/transocean-chronograph-2/

* Luxury Watches verkar fått bra omdömen. Finns något skäl att inte handla där?
* Klockan är från 2011 och servad i år (ska finnas dokumentation på detta). Tänkte kolla vem som servat klockan, något annat jag borde kolla?
* Kan det vara något problem att klockan är servad först efter 7år?
* Klockan är väldigt blank och repfri och säljaren sa att den är polerad och troligen har man även bytt glaset. Är det viktigt att det finns dokumentation för detta? Kan någon se på bilderna i annonsen om den är överpolerad eller hur kan jag ta reda på det?
* Vad säger ni om priset 49.000kr? Känns som den inte ligger jätte lång från en ny Breitling Premier Chronograph 42.
* Annat jag borde tänka på kopplat till butiken eller klockan?

IMG_1549.jpg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Har tittat efter en riktig klocka ett tag och var inne på Luxury Watches i går. Blev förtjust i designen på denna men som nybörjare och "förstagångsköpare" känner man sig lite osäker på att köpa en begagnad klocka. Skulle vara mycket tacksam om jag fick lite hjälp från er med erfarenhet.

http://luxurywatches.se/produkt/transocean-chronograph-2/

* Luxury Watches verkar fått bra omdömen. Finns något skäl att inte handla där?
* Klockan är från 2011 och servad i år (ska finnas dokumentation på detta). Tänkte kolla vem som servat klockan, något annat jag borde kolla?
* Kan det vara något problem att klockan är servad först efter 7år?
* Klockan är väldigt blank och repfri och säljaren sa att den är polerad och troligen har man även bytt glaset. Är det viktigt att det finns dokumentation för detta? Kan någon se på bilderna i annonsen om den är överpolerad eller hur kan jag ta reda på det?
* Vad säger ni om priset 49.000kr? Känns som den inte ligger jätte lång från en ny Breitling Premier Chronograph 42.
* Annat jag borde tänka på kopplat till butiken eller klockan?

IMG_1549.jpg
Först och främst: snygg klocka.

Vad gäller service tycker jag du ska kolla att den är servad av certifierad urmakare. Poleringen behöver inte vara ett problem. Det viktiga är att fasningar, kanter och olika borstningar/poleringar är så lila original som möjligt. Jämför med en opolerad för att vara säker.

Sista tips: ha lite is i magen och vänta på en här på köp och sälj. Brukar bli bäst så.

Lycka till!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
LW är reko, men ofta rätt dyra. Finns det på papper att den är servad har du allt där (polering, glasbyte etc)
 

Camo00

Patek
Transocean är riktigt grym, lite stor för mångas smak dock, och relativt dyr - men gillar Du den och kan bära upp den - KÖR!

* Luxury Watches verkar fått bra omdömen. Finns något skäl att inte handla där?
-
Inte vad jag vet.

* Klockan är från 2011 och servad i år (ska finnas dokumentation på detta). Tänkte kolla vem som servat klockan, något annat jag borde kolla?
- All dokumentation är bra - inga tillförlitliga papper = oservad!

* Kan det vara något problem att klockan är servad först efter 7år?
-
Nej, de flesta klockor går betydligt längre. Förutsatt att inget var fel på verket som borde åtgärdats tidigare...

* Klockan är väldigt blank och repfri och säljaren sa att den är polerad och troligen har man även bytt glaset. Är det viktigt att det finns dokumentation för detta? Kan någon se på bilderna i annonsen om den är överpolerad eller hur kan jag ta reda på det?
-
Ingen dokumentation = ogjort. Finns det papper på att Breitling servat den, polerat och bytt glas så är det bara mervärde.
Överpolerat är bara ett problem med vintage Rolex!!

* Vad säger ni om priset 49.000kr? Känns som den inte ligger jätte lång från en ny Breitling Premier Chronograph 42.

- Transocean är en dyr modell, med alla papper iordning och helservad av Breitling är priset rätt rimligt.

* Annat jag borde tänka på kopplat till butiken eller klockan
?
- KBK! :breitling:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är bara Breitling som är certifierade på att serva det urverket så finns det inte papper på service från Breitling så den som oservad.

Är den servad av Breitling så kan säkert Time Promotion (generalagent frör Breitling i Sverige) få fram den informationen.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Ingår allt från nyköp såsom original-cert och boxar är det ett helt ok pris men inte särskilt billigt. Har du mindre handleder än 18 cm bör du prova den ordentligt innan köp för den är stor och har långa luggar. I övrigt en otroligt vacker klocka. Min säger hej!
20181104_124613.jpg
 
Senast ändrad:

Phileas

Breitling
311B9735-BF5D-4C4E-8320-335C5BC817B8.jpeg
Som sagt en otroligt vacker klocka. Prova den och om den sitter bra är det bara att köra, en klocka man blir glad av att titta på!
 

Goldcom

Breitling
Stort tack för era svar! Får ta en kontakt och höra mer om dokumentationen.
Läste att den är en av de första med Breitlings urverk B01. Är detta dyrare att serva än andra Breitling?
 

DrDre

Patek
Har tittat efter en riktig klocka ett tag och var inne på Luxury Watches i går. Blev förtjust i designen på denna men som nybörjare och "förstagångsköpare" känner man sig lite osäker på att köpa en begagnad klocka. Skulle vara mycket tacksam om jag fick lite hjälp från er med erfarenhet.

IMG_1549.jpg

Jag skulle överväga den nya Premier som presenterades nyligen (se lånad bild nedan). Den kostar ca 10 tkr mer (se länk) och då är den helt fabriksny (då är även armbandet helt nytt och det vill man väl ofta byta om det är begagnat). Sedan är det en fråga om smak avseende vilket utseende (och vilken storlek, Premier är väl aningen mindre) man föredrar. Personligen föredrar jag den nya.

https://www.chrono24.se/breitling/premier-b01-chronograph42--id9473282.htm

Breitling-Premier-B01-Chronograph-42-panda.jpg
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Jag skulle överväga den nya Premier som presenterades nyligen (se lånad bild nedan). Den kostar ca 10 tkr mer (se länk) och då är den helt fabriksny (då är även armbandet helt nytt och det vill man väl ofta byta om det är begagnat). Sedan är det en fråga om smak avseende vilket utseende (och vilken storlek, Premier är väl aningen mindre) man föredrar. Personligen föredrar jag den nya.

https://www.chrono24.se/breitling/premier-b01-chronograph42--id9473282.htm

Breitling-Premier-B01-Chronograph-42-panda.jpg
Intressant! En av få nya modeller som jag gillar.
 

Jofaaa

Cartier
LW är grön, men dyr, som nämnts. Allt kring klockan verkar OK. Om du gillar den modellen skulle jag även innan ett köp utvärdera Navitimer. Ganska lik i designen, men mycket mer ikonisk. :)
 

Goldcom

Breitling
Har lagt undan klockan nu och tänkte åka och hämta den i morgon :)
Certet är tydligen stämplat av Timepromotion. Kan klockan varit någon utställningsklocka eller vad tror ni?
 
D

Deleted member 8389

Guest
7958BE70-A399-40A0-A78C-01850EAA9F0C.jpeg
Har tittat efter en riktig klocka ett tag och var inne på Luxury Watches i går. Blev förtjust i designen på denna men som nybörjare och "förstagångsköpare" känner man sig lite osäker på att köpa en begagnad klocka. Skulle vara mycket tacksam om jag fick lite hjälp från er med erfarenhet.

http://luxurywatches.se/produkt/transocean-chronograph-2/

* Luxury Watches verkar fått bra omdömen. Finns något skäl att inte handla där?
* Klockan är från 2011 och servad i år (ska finnas dokumentation på detta). Tänkte kolla vem som servat klockan, något annat jag borde kolla?
* Kan det vara något problem att klockan är servad först efter 7år?
* Klockan är väldigt blank och repfri och säljaren sa att den är polerad och troligen har man även bytt glaset. Är det viktigt att det finns dokumentation för detta? Kan någon se på bilderna i annonsen om den är överpolerad eller hur kan jag ta reda på det?
* Vad säger ni om priset 49.000kr? Känns som den inte ligger jätte lång från en ny Breitling Premier Chronograph 42.
* Annat jag borde tänka på kopplat till butiken eller klockan?

IMG_1549.jpg
Hej, om du är intresserad så ligger min ute här på KS under köp/sälj
 
Topp