_Freddan
Basic
Hej alla kunniga!
Jag är i behov av råd och inspel på en nästa klocka. På armen idag har jag en Longines HydroConquest Automatic och behöver komplettera mitt klockförråd med en mer dressad klocka.
När jag läst forumet upp och ner och kollat på alternativ i handeln har jag fått upp ögonen för Seiko Presage och Tissot Tradition.
Vad jag undrar, och varför jag vänder mig till er på KS, är vad ska jag tänka på när jag köper nästa klocka? Min ambition är att köpa en klocka som håller över tid, dvs. ha god kvalitet på urverk m.m.
Vad skulle ni råda mig till?
Är nämnda klockor goda alternativ eller ska jag vidga min vy? Är det värt att köpa nytt eller ska jag leta finare begagnade alternativ?
Mina önskemål är:
Prisklass: Upp till 6 000 kr
Uppvridning: Automatisk
Diameter på boett: Mellan 38 - 41 mm.
Armband: Öppen för både skinn och stål.
Utseende: Klassisk, ren urtavla i dressad stil.
Användningsfrekvens: Till vardags under arbetstid
Stort tack på förhand!
Jag är i behov av råd och inspel på en nästa klocka. På armen idag har jag en Longines HydroConquest Automatic och behöver komplettera mitt klockförråd med en mer dressad klocka.
När jag läst forumet upp och ner och kollat på alternativ i handeln har jag fått upp ögonen för Seiko Presage och Tissot Tradition.
Vad jag undrar, och varför jag vänder mig till er på KS, är vad ska jag tänka på när jag köper nästa klocka? Min ambition är att köpa en klocka som håller över tid, dvs. ha god kvalitet på urverk m.m.
Vad skulle ni råda mig till?
Är nämnda klockor goda alternativ eller ska jag vidga min vy? Är det värt att köpa nytt eller ska jag leta finare begagnade alternativ?
Mina önskemål är:
Prisklass: Upp till 6 000 kr
Uppvridning: Automatisk
Diameter på boett: Mellan 38 - 41 mm.
Armband: Öppen för både skinn och stål.
Utseende: Klassisk, ren urtavla i dressad stil.
Användningsfrekvens: Till vardags under arbetstid
Stort tack på förhand!
Senast ändrad: