• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd Breitling Avenger II GMT & Omega seamaster 300

xipish

Basic
Tjena gott folk!

Har samlat på mig lite budget klockor som ESQ swiss numera ägs av Movado? Samt Zodiac. Nu vill jag köpa en lite mer premium klocka och har tittat på Breitling Avenger II GMT & Omega seamaster 300, min fråga är vilken modell tycker ni att jag borde satsa på? Jag har läst på lite och har förstått att Omega har bättre urverk? Jag vet att Omegas nya seamaster kommer nu i augusti som jag tänker kika på innan jag bestämmer mig för ett köp. Tar gärna emot andra tips!

Senast ändrad:
Omegas nya Seamaster har bättre urverk men kollar du på de äldre omegorna så är dom nog ganska lika :)
Jag rekommenderar breitlingen, det är en sjukt bra klocka!
FF6BE75C-C8DA-4B09-9607-149152A6D64F.jpeg
849E027D-342B-438A-8BB0-EC7B0463734A.jpeg

Tjena gott folk!

Har samlat på mig lite budget klockor som ESQ swiss numera ägs av Movado? Samt Zodiac. Nu vill jag köpa en lite mer premium klocka och har tittat på Breitling Avenger II GMT & Omega seamaster 300, min fråga är vilken modell tycker ni att jag borde satsa på? Jag har läst på lite och har förstått att Omega har bättre urverk? Jag vet att Omegas nya seamaster kommer nu i augusti som jag tänker kika på innan jag bestämmer mig för ett köp. Tar gärna emot andra tips!
Det är väl inte nya Seamaster 300 som kommer i augusti dock, utan nya Seamaster Pro. En annan modell med annat utformande.
(Om jag inte missat en ny SM300, men de har ju redan master coaxial vad jag vet)

Jag gillar Omega, och är inget stort fan av Breitling, men de gör ju helt klart också bra klockor, så gå till nån butik och kolla in dom lite.

Omegas nya Seamaster har bättre urverk men kollar du på de äldre omegorna så är dom nog ganska lika :)
Jag rekommenderar breitlingen, det är en sjukt bra klocka!
FF6BE75C-C8DA-4B09-9607-149152A6D64F.jpeg
849E027D-342B-438A-8BB0-EC7B0463734A.jpeg
Du verkar ju ha koll på Breitling, är det så att Avenger II GMT ersatte Colt GMT? För som jag förstått det så slutade Colt GMT tillverkas för x antal år sedan. Stämmer det? Varför jag frågar är för att jag är helt såld på Colt GMT, mycket pga storleken, men verkar inte hitta någon nyare än 2009.

Du verkar ju ha koll på Breitling, är det så att Avenger II GMT ersatte Colt GMT? För som jag förstått det så slutade Colt GMT tillverkas för x antal år sedan. Stämmer det? Varför jag frågar är för att jag är helt såld på Colt GMT, mycket pga storleken, men verkar inte hitta någon nyare än 2009.
Haha, har faktiskt riktigt dålig koll på allt breitling gör utom avenger ii gmt. Haft 5 st på typ 2 år. Men ta upp frågan i breitlingtråden så kommer du garanterat få rätt svar :D

Vad tycker ni om Tudor Pelagos eller har den fortfarande stämpeln wannabe Rolex :p
Nej, det har dom definitivt inte. Står på egna ben med numera egna urverk. Men jag pallar inte fem rader text under mitten som på inhouse Pelagos. Vill tro att BB58 är den bästa Tudor man kan hitta.

Men ut o kläm, prova Omega, Breitling och Tudor i din prisklass. Alla är bra, du skall välja den du gillar bäst.

Nu är jag väl lite partisk här då jag gillar Omega, men om jag ska vara ärlig hade jag gått på en Seamaster :)
Jag tycker Breitling är för mycket, urtavlorna ser så nerkladdade ut med streck, siffror och text.. Omega är cleanare, just my two cents.

Breitling Avenger-serien är stentuff!! Tycker du gör hel-rätt som satsar på en gmt som dessutom är tunn.

Har själv en seawolf ti, som jag inte kan slita mig ifrån trots att jag både har sub och ingy.
Omega är lite boring.

Bilagor

• FE1077FA-4C05-45B1-BAFA-11934FE755DA.jpeg
    FE1077FA-4C05-45B1-BAFA-11934FE755DA.jpeg
    138.2 KB · Visningar: 5
61D1C7C2-4E47-4861-A6C0-49D47E1D0D55.jpeg
Funderade själv i samma banor, köpte dock en Breitling, trots att den är från 2009 så är den i ett fantastiskt skick! Bäst hade såklart varit att ha en SMP också som brukis☺️

Tillbaka
Topp