• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd Breitling superocean

Hej!

Ber om ursäkt på förhand om jag på något sätt missat en regel, men jag hittade inte någon riktlinje kring min fråga i reglerna.

Jag ska köpa min första ”riktiga” klocka nu, vilket är en superocean 46 med blå urtavla.
Men jag tycker mig se att det skiljer sig i färg över de olika årsmodellerna. Är det bara illusioner eller va det en ljusare/klarare blå tidigare? Jag bifogat en jämförelse med en från 2015 och en från i år.

Bilagor

• ABF19C4A-7D60-40B4-B2CF-7CBDCB00BF80.jpeg
    ABF19C4A-7D60-40B4-B2CF-7CBDCB00BF80.jpeg
    194.2 KB · Visningar: 0
Well. Bilden till vänster är en rendering, inte ett foto. Båda föreställer samma version men det finns två olika versioner. Det som skiljer mellan versionerna är:

1: ETA, aluinlägg
2: Moddat Tudorverk med 70hrs gångreserv, keramiskt vridringsinlägg, andra visare.

Min blåa (SOH II 42) har ett väldigt brett spektrum av nyanser beroende på ljus. Det gäller inte enbart tavlan, utan även den keramiska inlägget i vridningen.

Tillbaka
Topp