• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd Breitling

Rolf W

Breitling
Hej alla klocknördar :D
Behöver lite råd/tips/hjälp!
Ska köpa min första lite dyrare klocka och har sonderat marknaden och sållat fram och tillbaka under en tid..

Nu står det mellan två modeller och jag kan verkligen inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst.
Så då tänkte jag på om man kan få lite input på andrahandsvärdet, det är ändå en parameter som bör beaktas.

Beslutsångest delux ;)

Jag väljer mellan:
Super Avenger II
http://www.kronsur.com/super-avenger-ii-a1337111bc29168a-p-31469.html?cPath=2204_3512_3511
och
Superocean Heritage
http://www.kronsur.com/superocean-h...08-ocean-classic-p-23260.html?cPath=2204_2214
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
I mina ögon, om man behövde välja mellan just dessa två, Super Ocean Heritage, utan tvekan.
 

Jonaz

Rolex
Av just de två: super avenger! Snyggare och bekvämare länk, mesh känns lite ploj som enda länk. Sen har jag haft en själv som jag gillade. Dock är 48mm tungt att dra omkring med så som enda klocka hade jag valt en mindre... Just saying.


iPhone | Tapatalk
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Superocean Heritage alla dagar i veckan; klart snyggaste moderna Bratten! Vad gäller andrahandsvärde har jag ingen större koll på Brattar..
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Super ocean. Den är stor men den andra är ännu större, 48 mm. Du har inte funderat på att gå ner i storlek? Trenden med jättestora klockor har definitivt vänt.
 

JL72

Omega
Hej alla klocknördar :D
Behöver lite råd/tips/hjälp!
Ska köpa min första lite dyrare klocka och har sonderat marknaden och sållat fram och tillbaka under en tid..

Nu står det mellan två modeller och jag kan verkligen inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst.
Så då tänkte jag på om man kan få lite input på andrahandsvärdet, det är ändå en parameter som bör beaktas.

Beslutsångest delux ;)

Jag väljer mellan:
Super Avenger II
http://www.kronsur.com/super-avenger-ii-a1337111bc29168a-p-31469.html?cPath=2204_3512_3511
och
Superocean Heritage
http://www.kronsur.com/superocean-h...08-ocean-classic-p-23260.html?cPath=2204_2214


Till att börja med äger jag idag ingen Breitling, men jag har funderat på en och min short list om tre klockor består av dina två samt Transocean Chronograph. Ju mer jag Googlat, desto mer väger det över just mot Superocean Heritage eller Tranocean; detta baserat på användbarhet och andrahandsvärde. Den bild jag fått är att Super Avenger har den sämre värdeutvecklingen av de tre, och den är dessutom svårare än de övriga två att matcha om jag till nöds vill bära den lite mera uppklätt. Känslomässigt är fortfarande Super Avenger II tilltalande, och den känns riktigt maffig på armen. Dess svaghet är också dess styrka.

Go with your gut!

/Johan
 

Rolf W

Breitling
Tack för alla åsikter..
även om det inte direkt gjorde valet enklare!
Dock vill jag inte ha nån begagnad, köper nytt..
Trender kommer och går, personligen har jag alltid gillat större modeller och även om trenden pekar i andra riktningen vill jag personligen ha en stor klocka, 3:e valet som dock är bortvalt nu var en 51mm Oris Prodiver.

Ahhhhhh det är svårt!!!!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Tack för alla åsikter..
även om det inte direkt gjorde valet enklare!
Dock vill jag inte ha nån begagnad, köper nytt..
Trender kommer och går, personligen har jag alltid gillat större modeller och även om trenden pekar i andra riktningen vill jag personligen ha en stor klocka, 3:e valet som dock är bortvalt nu var en 51mm Oris Prodiver.

Ahhhhhh det är svårt!!!!


51mm ??
Hur grova handleder har du egentligen? :D
 

Sputniq

Panerai
Jag lägger min röst på Super Avenger. Heritage är riktigt snygg, men tyckte inte att det gick ihop med kronograf och dykbezel utan minutmarkeringar...
 

Målarn

The Steak
Måste fan säga en beggad Rolex, Sub eller GMT !!

Men av dem två Breitlings du visade så är Heritage snyggast...
 

Rolf W

Breitling
Med dom kopior som existerar idag skulle jag inte köpa begagnat utan att öppna den hos en AD.
Såväl boxar som kvitton är relativt enkelt att förfalska.
Men jag ska oavsett äkthet köpa en ny som ingen annan har använt, bara för att...
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Enkelt, mest smakfulla i lite mer ok storlek är Chrono Avenger, riktigt snygg, finns i titan som används flitigt av den korte i top gear :D
 
Topp