• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd: Citizen Eco-Drive Stilleto Super Thin AR1110-11H

Hej!

Funderar på denna klocka: http://www.creationwatches.com/prod...to-super-thin-ar1110-11h-mens-watch-3077.html

Känns som ett bra pris och matchar vad jag är ute efter, en tunn och stilren klocka. Har sedan tänkt köpa till ett svart läderarband vilket jag tycker matchar bättre.

Vad anser ni om denna klocka? Några erfarenheter? Är Eco Drive bra? Finns det några andra likvärdiga bättre alternativ?

Tack på förhand!
untitled.png
 

Camo00

Patek
Inga erfarenheter av just Stilleton, men Citizen är kvalitet för pengarna och Eco-Drive är grymt praktiskt! Bara att köra!! :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag hade en Eco-drive med evighets-kalender. Den fungerade kanonbar och klarade några månader i byrålådan med laddning kvar. Tyvärr så började länken att krångla efter 15 år så jag gjorde mig av med den.
 

Limpas

Cartier
Stämmer in i kören. Har själv inte haft någon, men känner en som har en och den verkar funka riktigt fint och den både ser bra ut och känns som bra grejer :)
 
Någon som har bra tips på ett svart skinnarmband som kan passa till? Vill ha ett utan mönster och ska vara tunnt (iom att klockan är så tunn).

Har funderat på Hirsch DIAMOND CALF, OSIRIS eller WILD CALF, några erfaranheter av dessa?
 

Limpas

Cartier
Tack för tipset!

Antar att det är enkelt att byta armband själv?


Ja, det fixar du själv. Vill du göra det enkelt för dig så kan du köpa ett verktyg som gör det lättare att lossa spring bars (finns på typ ebay, sök på spring bar tool, eller sidor som säljer band), men det brukar funka med en liten skruvmejsel, typ instrumentmejsel, också.
 

KMS

Rolex
Snygg, riktigt tunn. Har också haft en Eco-Drive, funkade kanon.
Föredrar batteridinkor utan sekundvisare, skönt att slippa tickandet!:)
 
Ja, det fixar du själv. Vill du göra det enkelt för dig så kan du köpa ett verktyg som gör det lättare att lossa spring bars (finns på typ ebay, sök på spring bar tool, eller sidor som säljer band), men det brukar funka med en liten skruvmejsel, typ instrumentmejsel, också.

Okej tack för tipset :) beställer nog ett sånt verktyg!
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Ser ut som att jag hade ett måndags exemplar då den hade väldigt bråttom- läs 10-15 minuter per vecka vilket de inte lyckades justera

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
 
Topp