• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd - damklocka kring 10’-15’

Fripped

Basic
Hej gänget!

Kikar efter en klocka till sambon som snart fyller 30. Något som komplement till en Certina DS action lady diamonds Silver/Rosé.

58985C0F-B058-4D10-BB87-C2221625026A.jpeg

Trillade in på Raymond Weil som har en Toccata med rekangulär urtavla som såg lite intressant ut, svårt att hitta någon som säljer dom dock?

B293928B-4945-4944-8EA3-CCE2A7754A30.jpeg

Tar gärna tips på liknande klockor i samma storlek, bör dock hållas till Quartz. Behöver inte vara rekangulär urtavla, men tänkte det kanske kunde vara ett roligt komplement.

Här har du ett lite annorlunda men roligt alternativ:

Annars så är RW Toccata ett mycket trevligt alternativ. Går ju att köpa från handlare via C24 och landa på ca 10k:
Finns även en guldig på läder i Tyskland.

Men om du vill köpa inom Sverige kan du kolla med https://klockorochsmycken.se/
Har köpt från dem tidigare och de är smidiga att ha att göra med.

Hade gått på något likt den Sjöö Sandström som länkas ovan eller annat begagnat, Omega eller dyl? I den prisklassen kan man hitta kul saker i andra-hand medan det mesta nytt inte känns lika kul av någon anledning.

Själv gav jag en Omega Constellation Quartz till min sambo, som hon älskar!!
Finns en two tone i fint skick på Blocket, dock blir den ju rätt lik den hon redan har...

Bild på sambons
86E293EF-00A0-4D3C-8BC2-DBDADE1FBA40.jpeg

Finns en two tone i fint skick på Blocket, dock blir den ju rätt lik den hon redan har...

Bild på sambons
Den i borstat stål är riktigt schysst. Prisvärd med vad det verkar! Inte lika förtjust i two-tone dock.

Här har du ett lite annorlunda men roligt alternativ:

Annars så är RW Toccata ett mycket trevligt alternativ. Går ju att köpa från handlare via C24 och landa på ca 10k:
Finns även en guldig på läder i Tyskland.

Men om du vill köpa inom Sverige kan du kolla med https://klockorochsmycken.se/
Har köpt från dem tidigare och de är smidiga att ha att göra med.
Skönt med lite backning på Toccatan, blir mer och mer för den, men Sandströmen kan jag tänka mig hade gjort sig bra när man ser den live också.

Bild på sambons

Den va fin! Gillar ju vintage-stilen men vet inte om hon uppskattar det lika mycket, får se vad hon säger 🙂

Mailade Magnussons ur och kollade om dom hade Toccatan i butik så man hade kunnat prova, men det hade dom tyvärr inte.

Fick dock tips om Longines dolce vita, vilket också kan va ett alternativ. Får nog bli att testa den så man får en känsla för den rekangulära urtavlan.
8E455280-0A8C-4A37-8BCA-6DF139E7A276.jpeg

Någon som handlat från klockmagasinet? Dom har en Toccata i lager såg jag.

O
Mailade Magnussons ur och kollade om dom hade Toccatan i butik så man hade kunnat prova, men det hade dom tyvärr inte.

Fick dock tips om Longines dolce vita, vilket också kan va ett alternativ. Får nog bli att testa den så man får en känsla för den rekangulära urtavlan.

Longines gör riktigt fina klockor, gillar den där Dolce Vita. Jag har handlat flera gånger från Klockmagasinet och det har aldrig varit något problem🙂

O

Longines gör riktigt fina klockor, gillar den där Dolce Vita. Jag har handlat flera gånger från Klockmagasinet och det har aldrig varit något problem🙂
Skönt att höra, då är det alternativet öppet också. Spontant känns den som Longines > Raymond Weil. Kanske mest på grund av personliga erfarenheter. Hade en RW Freelancer som strula och fick åka fram och tillbaka till Urmakaren 5ggr innan den returnerades för många år sedan.

Kan varmt rekommendera just longines i den prisklassen - sambon har en dolce vita (https://nymansur.com/longines-dolcevita-23mm-l5-512-4-71-3.html) som hon stormtrivs med (och som jag själv nästan är lite avis på efter att ha sett den på och tittat närmare på den)!

Funkar också riktigt bra på svart läder om man inte är lockad av det grågröna som kommer till.

Tillbaka
Topp