• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd dykare

Ohlleeson

Omega
Hej! Är på jakt efter en ny vardagsklocka efter att min gamla försvunnit! :( Är främst ut efter en dykare på ca 42-44 mm men är öppen för förslag! Pris max 2000 pga av att jag är student! Är väl medveten om att skx:en existerar så förslag utöver denna uppskattas ;)
 

NickG

Cartier
Om du är villig att köpa en begagnad så kanske du kan hitta en Certina DS Action för det priset :)
 

DrDre

Patek
En begagnad CWC Royal Navy Diver Quartz borde nästan gå att få in i den budgeten. Finns i lite olika utföranden (PVD eller Borstat och med och utan datum och dagvisning). Min favorit är denna (lånad bild).

202094d1248040351-wtb-cwc-rn-diver-gallery_601_19_46147.jpg
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Lägger till en bild då jag inte hade möjligheten innan:)
Annars håller jag med om att seiko monster är ett bra val.
Bild stulen från nätet...
63097049_G.sized.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag säger i princip alltid seiko, men tänker spetsa till med Vostok denna gången:
$_57.JPG


Finns i väldigt många färgkombinationer och en del olika modeller, till exempel:
$_57.JPG


Ligger i prisklasserna runt femhundralappen men tål en hel del. Bara sök på Vostok Amphibian på eBay :)
Finns både vintage och nya, båda med sin charm. Har själv vintage men kommer trilla in en nyare till sommaren.

Bättre lycka med nästa klocka!
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Thats the shit! Grym klocka, det bästa är att du efter ett tag kommer vilja ja en 6105a.. :p