• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd dykare

Ohlleeson

Omega
Hej! Är på jakt efter en ny vardagsklocka efter att min gamla försvunnit! :( Är främst ut efter en dykare på ca 42-44 mm men är öppen för förslag! Pris max 2000 pga av att jag är student! Är väl medveten om att skx:en existerar så förslag utöver denna uppskattas ;)
 

NickG

Cartier
Om du är villig att köpa en begagnad så kanske du kan hitta en Certina DS Action för det priset :)
 

DrDre

Patek
En begagnad CWC Royal Navy Diver Quartz borde nästan gå att få in i den budgeten. Finns i lite olika utföranden (PVD eller Borstat och med och utan datum och dagvisning). Min favorit är denna (lånad bild).

202094d1248040351-wtb-cwc-rn-diver-gallery_601_19_46147.jpg
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Lägger till en bild då jag inte hade möjligheten innan:)
Annars håller jag med om att seiko monster är ett bra val.
Bild stulen från nätet...
63097049_G.sized.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag säger i princip alltid seiko, men tänker spetsa till med Vostok denna gången:
$_57.JPG


Finns i väldigt många färgkombinationer och en del olika modeller, till exempel:
$_57.JPG


Ligger i prisklasserna runt femhundralappen men tål en hel del. Bara sök på Vostok Amphibian på eBay :)
Finns både vintage och nya, båda med sin charm. Har själv vintage men kommer trilla in en nyare till sommaren.

Bättre lycka med nästa klocka!
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Thats the shit! Grym klocka, det bästa är att du efter ett tag kommer vilja ja en 6105a.. :p
Japp det var min första kärlek i klockträsket. ..lovat mig själv att ta hem ett riktigt fint exemplar en vacker dag:)
Jag säger i princip alltid seiko, men tänker spetsa till med Vostok denna gången:
$_57.JPG


Finns i väldigt många färgkombinationer och en del olika modeller, till exempel:
$_57.JPG


Ligger i prisklasserna runt femhundralappen men tål en hel del. Bara sök på Vostok Amphibian på eBay :)
Finns både vintage och nya, båda med sin charm. Har själv vintage men kommer trilla in en nyare till sommaren.

Bättre lycka med nästa klocka!
Håller med fast tycker att TS ska köpa en modell med utbytbar länk så att han kan variera lite:)
 

Emil

Cartier
känns inte vostok fruktansvärt billiga? varje bild ser mer eller mindre ut som en taskig tuggummi-klocka tycker jag!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hur de nyproducerade känns vet jag inte. Vintage, däremot, känns gedigna och trevliga :)
Sant, har två vintage hemma och de är väldigt välgjorda. Speciellt om man ser till priset!


känns inte vostok fruktansvärt billiga? varje bild ser mer eller mindre ut som en taskig tuggummi-klocka tycker jag!

Jag ska snart köpa en ny så då får vi svaret om vilken kvalité det är på dem. Tror de är välgjorda eftersom de har kunnat utveckla sina modeller och tillverkningsprocesser under ett bra tag.
 

sveol

Cartier
Stargate II har
Den såg riktigt bra ut! Hur kan ja missat den i mitt letande? :p vet du vad skillnaden är mellan stargate I och stargate II?

Stargate II har ett nyare urverk (hack/wind) samt förstoring över datumet. Urtavlan är också "plattare" än den tidigare modelen. Jag föredrar Stargate, men den är lite svårare att hitta eftersom att den inte produceras längre.

Stargate II ref SRP493

736161d1385981139-seiko-stargate-srp493-blau-mit-4r36-neues-modell-p1050102.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Den här var trevlig tycker jag efter att ha haft den i några dagar, dock lite över budget begagnad men inte mkt. Byggd som en stridsvagn och lite roligare än skx-dykarna :)

image.jpg
 
Topp