• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd efterfrågas - dykare runt 3-4k

Raddan

Breitling
Tjena KS!
Är ute efter någon trevlig och prisvärd dykare för 3-4k ungefär, har sökt runt en del men inte fastnat helt för någon, så tips mottages!
Det jag är ute efter är följande:

Ca 42 mm
Safirglas
Datum
Både armband och boett i stål

Utseendemässigt så gillar jag till exempel klockor så som Tudor Pelagos, Rolex Sub och Oris Aquis (men vill inte ha någon homage)
 

A.J.

Panerai
Kolla Seiko.. äger ingen själv men är enligt många bra och robusta och till en peng som faller inom din budget
 

Nilecity

Breitling
Vill du ha en klocka med automatiskt urverk eller en med Quartz-verk?

Certina DS Action med blå tavla tycker jag är rätt nice. Har själv haft min DS-1 auto i 4 år nu och den tickar på bra.

Lite över budget men du sa ju ungefär:)
http://www.krons.se/certina-ds-action-c0324101104100-p-40063.html?cPath=1403_1415

Finns även med svart och grön urtavla. Dock quartz vilket är mer precist men inte lika roligt som ett mekaniskt urverk imo.

Om du vill spara lite mer så tycker jag att Longines Hydroconquest är riktigt trevlig, har klämt på några och de känns något/några strå vassare än Certina. Det är även 25% rabbat på Longines hos ROB E hela december för KS-medlemmar.
 

nissenypon

Omega
2-Faktor
Seiko PADI kanske? Korta bandhorn så känns mindre än vad den är.
20161221_122829.jpg
 

Raddan

Breitling

Mitt tips är Certina DS Action som automatisk eller Podium med high accuracy quartz, alternativt spara en liten stund till och köpa en Longines Hydroconquest.

Vill du ha en klocka med automatiskt urverk eller en med Quartz-verk?

Certina DS Action med blå tavla tycker jag är rätt nice. Har själv haft min DS-1 auto i 4 år nu och den tickar på bra.

Lite över budget men du sa ju ungefär:)
http://www.krons.se/certina-ds-action-c0324101104100-p-40063.html?cPath=1403_1415

Finns även med svart och grön urtavla. Dock quartz vilket är mer precist men inte lika roligt som ett mekaniskt urverk imo.

Om du vill spara lite mer så tycker jag att Longines Hydroconquest är riktigt trevlig, har klämt på några och de känns något/några strå vassare än Certina. Det är även 25% rabbat på Longines hos ROB E hela december för KS-medlemmar.

Har suttit ett par timmar och kollat på dessa nu (efter första kommentaren) och är nu såld på denna, har nu full förståelse varför så många föreslog just denna klocka. Varit inne och kollat tidigare på Certina men då hamnat på ds action Auto Diver:n och sökt vidare i jakt på något lite mindre, upptäckte att ds action precidrive var precis detta - något mindre - vilket passar mig :)

Tackar!
 
Topp