• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd examenspresent syster

gurb

Breitling
Hej KS!
Sitter och funderar på examenspresent till min lillasyster som snart är färdig på universitetet. Kom på tanken att försöka sprida mitt nyfunna klockintresse inom familjen! Klockor till dam är generellt svårt tycker jag. Söker därför nu efter tips. Tänker mig ett ur som stilmässigt funkar till till det mesta, både vardag och lite mer uppklätt. Budget ca 2-5k. Automat och kul med något hyffsat välkänt märke. Min syster är rätt liten, späd och blond om det väcker några särskilda tipstankar.

Tacksam för alla tips och råd!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Är hon intresserad av klockor? Om inte så känns det som om en Apple watch kanske är bättre lämpad och mer uppskattad än ett dressur. Vem vet, det kanske väcker ett intresse? :)
 

Riley

Panerai
Tissot kanske?
Har hon inget större klockintresse kanske en hälften så dyr Michael Kors gör henne dubbelt så glad.
Screenshot_20190518-171918.png
 

gurb

Breitling
Tack för tipsen! Håller med er om att det kan finnas en viss risk för en sk "pärlor åt svin" - effekt att ge en "riktig" klocka till någon utan uttalat intresse. Mer att det känns mer roligt för mig att ge bort en sådan :). Tissot'n är ju tjusig och skulle nog passa henne. Smarta klockor har jag inte satt mig in i alls men det kanske vore nått att kolla på. Jag får fundera vidare. Fler tips tas tacksamt emot!
 

Bearkick

Omega
2-Faktor
Slår ett slag för Junghans Max Bill Damen (32,7 mm).
Köpte en quartz till min fru, var först inne på mekanisk men insåg att hon aldrig skulle komma ihåg att dra upp klockan...
upload_2019-5-18_20-15-9.jpeg
 
Topp