• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd Field watch 34-36 mm

JCasablanca

Breitling
2-Faktor
Jag skulle gärna få hjälp att hitta ett bra tips på en snygg Field watch 34-36 mm 100 meter WR och Quartz. Har den här i dag som jag älskar designen på men som naturligtvis inte är 100 meter WR. Uppfyller två av tre med andra ord😀. Tacksam för tips och tack för ett bra forum🙏
35C40552-BD85-4321-BF07-B4568BF888D6.jpeg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Edit: oj nej, den har ju inte 100m WR iof... sorry
 

JCasablanca

Breitling
2-Faktor
Edit: oj nej, den har ju inte 100m WR iof... sorry
Tack för tips. Snygg klocka men som du sa inte 100 meter😁
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Kanske går att skaka fram videorecensioner på denna och bedöma om storleken känns markant mindre än 38, iom att index/siffror är placerade så långt in mot tavlans mitt

Screenshot_20220711-111137.jpg
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Inte bekant med dessa men matchar kraven. Tror det finns flera olika Vaer-modeller som träffar rätt, spana in hela utbudet


Screenshot_20220711-111847.jpg
 

JCasablanca

Breitling
2-Faktor
Inte bekant med dessa men matchar kraven. Tror det finns flera olika Vaer-modeller som träffar rätt, spana in hela utbudet


Screenshot_20220711-111847.jpg
Tackar. Jag ska spana
Kanske går att skaka fram videorecensioner på denna och bedöma om storleken känns markant mindre än 38, iom att index/siffror är placerade så långt in mot tavlans mitt

Screenshot_20220711-111137.jpg
Bra tips! Dock inget fan av datum. Tycker alltid man får en stilrenare känsla utan
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Såg den med, lockande! Vi får kanske trösta oss med att timvisaren är alldeles för lång 🤷‍♂️
 

Dafi

Cartier
2-Faktor
Räcker det med 5ATM (vilket inte verkar vara ditt case) skulle jag välja en Hamilton Khaki (manuell). I annat fall en CWC G10 GS med 20ATM, är hittills mycket nöjd med den. Tyvär quartz - you win some, you lose some.

6F6D909C-7138-4AF9-A7E1-3C7D99FAFD88.jpeg

91E2656C-98A0-43B5-A7B0-6134F735D6AF.jpeg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Räcker det med 5ATM (vilket inte verkar vara ditt case) skulle jag välja en Hamilton Khaki (manuell). I annat fall en CWC G10 GS med 20ATM, är hittills mycket nöjd med den. Tyvär quartz - you win some, you lose some.

6F6D909C-7138-4AF9-A7E1-3C7D99FAFD88.jpeg

91E2656C-98A0-43B5-A7B0-6134F735D6AF.jpeg
Kvarts är ju bäst för en sån fältklocka! Dessutom var det ju precis det som var del av kraven :).
 

Miksten

Breitling
Jag gjorde hydromod på två field-watches. På så vis får du fantastiskt vattenskydd, marianergraven?

En av klockorna var en timex explorer och den andra var en MWC. Timexen drar ganska mycket kräm från batteriet men det höga tickandet är borta. Plus att det ser skojigt ut

Före:
A9AFD1F6-0E0F-4AA0-BB5A-CD410A0E3CAF.jpeg

Efter:
4FF26A69-E8A9-4F47-8C28-4DBC131D416A.jpeg
 
Senast ändrad:

JCasablanca

Breitling
2-Faktor
Jag gjorde hydromod på två field-watches. På så vis får du fantastiskt vattenskydd, marianergraven?

En av klockorna var en timex explorer och den andra var en MWC. Timexen drar ganska mycket kräm från batteriet om det höga tickandet är borta. Plus att det ser skojigt ut

Före:
A9AFD1F6-0E0F-4AA0-BB5A-CD410A0E3CAF.jpeg

Efter:
4FF26A69-E8A9-4F47-8C28-4DBC131D416A.jpeg
Spännande. Ser snyggt ut!
 

PNM

Panerai
Har för övrigt en själv, nyligen införskaffad. Den är snudd på perfekt - med en lume som man inte leker med - med den enda nackdelen att 36mm känns något för litet… den har inte fullbordat utvärderingsprocessen än men skulle jag bestämma mig för att sälja den så kan jag skicka ett pm om du vill för att se om det är intressant då.
 

JCasablanca

Breitling
2-Faktor
Har för övrigt en själv, nyligen införskaffad. Den är snudd på perfekt - med en lume som man inte leker med - med den enda nackdelen att 36mm känns något för litet… den har inte fullbordat utvärderingsprocessen än men skulle jag bestämma mig för att sälja den så kan jag skicka ett pm om du vill för att se om det är intressant då.
Kul. Ja jag gillar att växla med lite mindre klockor från några större dykare jag har. Vore verkligen uppskattat med ett PM om du bestämmer dig för att gå skilda vägar med den🙏👍
 
  • Like
Reactions: PNM
Topp