• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd: Hublot Classic Fusion

Robbie

Omega
Hej,
Jag är på jakt efter en Hublot Classic Fusion.
Jag har hittat en hos Iconic watches, http://www.iconicwatches.co.uk/hublot-classic-fusion-automatic-45mm-511-nx-1170-rx.html?
Har läst om dom och hittar bara goda omdömen på nätet och dom har även en butik i Blackburn i England.
Jag vill gärna ha råd ifrån er andra... Vad jag förstår så tappar Hublot en del i pris och denna har annars ett cirka pris på 75k annars.
Denna ligger nu på 3.300 PUND, i SEK cirka 41.500, dagens valuta. Den är ifrån 2013 så den har ett par år på nacken men skicket beskrivs som 10/10 och den ser väldigt fin ut...
Hjälp mig... Tips? Något jag ska tänka på?

Tack på förhand :)
 

viqs

Omega
För en som har missat storheten så känns det som man betalar rätt mycket för en klocka med ETA-verk. Vissa modeller är coola men kag upplever det som att man betalar rätt mycket för märket.
Jag kan absolut ha fel och någon får gärna rätta mig men det är min subjektiva uppfattning.
 

romanov

Cartier
Ja man betalar mycket för ett ETA-verk. Men jag tycker att det är fina klockor iaf, allt ser välgjort ut :)
Va precis och testade en. Tyckte om den väldigt mycket, mer än vad jag gjorde innan!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Är det 45mm modellen du vill ha? Jag gillar 42mm bäst, beror ju helt på hur grova handleder du själv har.
Vet inget om handlaren men priset låter ok. Sålde min för 42k för någon månad sen. Vill du köpa hos AD kan du nog också pruta en hel del på Hubbar också.

Bjuder på en bild också :)
hubbe1.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
För en som har missat storheten så känns det som man betalar rätt mycket för en klocka med ETA-verk. Vissa modeller är coola men kag upplever det som att man betalar rätt mycket för märket.
Jag kan absolut ha fel och någon får gärna rätta mig men det är min subjektiva uppfattning.
Exakt min uppfattning gällande Hublot tyvärr.. Men @Robinpersson det är ju du och inte jag som ska köpa klockan !
En positiv sak är väl att klockan redan har gått genom sitt förväntade 'värderas'.
 
Senast ändrad:

cab

Audemars
2-Faktor
För en som har missat storheten så känns det som man betalar rätt mycket för en klocka med ETA-verk. Vissa modeller är coola men kag upplever det som att man betalar rätt mycket för märket.
Jag kan absolut ha fel och någon får gärna rätta mig men det är min subjektiva uppfattning.
Ja man betalar mycket för ett ETA. Fast vilka märkesvaror betalar man inte för att loggan sitter där? Kläder, bilar osv.

Jag tycker en klocka är så mycket mer än vilket urverk som sitter i också. I en perfekt värld så vill man ju såklart ha ett fint inhouseverk (som också är billigt att serva).
 

Robbie

Omega
Är det 45mm modellen du vill ha? Jag gillar 42mm bäst, beror ju helt på hur grova handleder du själv har.
Vet inget om handlaren men priset låter ok. Sålde min för 42k för någon månad sen. Vill du köpa hos AD kan du nog också pruta en hel del på Hubbar också.

Bjuder på en bild också :)
hubbe1.jpg
Tack för svaret @cab ! :)

Jag har fått ett pris på 52k hos AD för en 42mm... Med tanke på hur de begagnade priserna ligger så vet jag hur mycket den kommer droppa i pris fastän man fått ett bra nerprutat pris...
Men det viktiga är att man gillar klockan och att allt känns rätt, därför jag ville ha lite tips innan eventuellt köp vad man ska tänka på osv :) begagnat vs nytt.
 

Robbie

Omega
Är det 45mm modellen du vill ha? Jag gillar 42mm bäst, beror ju helt på hur grova handleder du själv har.
Vet inget om handlaren men priset låter ok. Sålde min för 42k för någon månad sen. Vill du köpa hos AD kan du nog också pruta en hel del på Hubbar också.

Bjuder på en bild också :)
hubbe1.jpg
PS. Riktigt snygg bild! Du gör det inte lättare nu blir man ännu mer sugen! haha :woot:
 

cab

Audemars
2-Faktor
Det är ju 2 års garanti så den har ju gått ut eller gör det snart på den beggade du tittar på. Har du tänkt behålla klockan länge hade jag gått på en ny för 52k. Du får plocka ut en helt ny vilket är en skön känsla och dessutom 2 års garanti om det skulle hända något.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det är ju 2 års garanti så den har ju gått ut eller gör det snart på den beggade du tittar på. Har du tänkt behålla klockan länge hade jag gått på en ny för 52k. Du får plocka ut en helt ny vilket är en skön känsla och dessutom 2 års garanti om det skulle hända något.
Helt korrekt, något jag glömde skriva är också att om du tänkt köpa den för att definitivt behålla den så spelar andrahandsvärdet ingen roll alls :)
 

Robbie

Omega
Det är ju 2 års garanti så den har ju gått ut eller gör det snart på den beggade du tittar på. Har du tänkt behålla klockan länge hade jag gått på en ny för 52k. Du får plocka ut en helt ny vilket är en skön känsla och dessutom 2 års garanti om det skulle hända något.
Det är sant! Det är både en skön känsla att plocka ut den ny samt att veta att man har 2års garanti om något skulle hända :)
 
Topp