• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd klocka med läderarmband 15 000:-

speffy

Cartier
2-Faktor
Hej!
Är ny på forumet och på jakt efter en ny klocka med läderarmband.
Har en Bretling Colt GMT sedan innan och skulle vilja ha något att komplettera den med.
Har tittat lite på en Oris Big Crown http://www.oris.ch/en/watches/oris-big-crown-complication/01-582-7678-4364-07-5-20-76fc
Någon som har några erfarenheter av Oris hur det är kvalitetsmässigt?
Andra förslag och rekommendationer mottages tacksamt, vill gärna hålla en budget runt 10-15000:-
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Oris är bra kvalité, räkna dock med ett eventuellt värdetapp i och med att det ser ut att vara en twotone & en mindre populär modell. Men om du gillar den så kör!
Gällande andra modeller finns ju dessa, du får ev lägga till/dra av någon tusenlapp om vi snackar 15k. Vissa går hitta beg i väldigt fint skick till förmånligt pris.

Tudor blackbay.
Tudor-Black-Bay-Blue-1.jpg


Longines LLD, kommer på nylonliknande band men passar utmärkt med läder.
fe2d005224f58d3f4ea3a78a24bbcb36.jpg


Longines master collection.
atmosphere-watch-swiss-longines-the-longines-master-collection-800x720.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Kanske på gränsen prismässigt, men en speedmaster kanske?
Eller som föregående sa , blackbay .
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Finns en ny Tudor Black Bay Blue på köp och sälj. Du får stretcha budgeten några tusen men klarar du det så är det en kanonklocka för rätt pengar!
 

Point Blank

Cartier
Tudor Black Bay är riktigt fin men det är nog en klocka jag främst skulle bära på länk eller nato.

LLD (Longines Legend Diver) är riktigt snygg på läder och är inom budget. Hade personligen satsat på den om jag ville ha en klocka som gör sig bra på läder.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Oj tack så mycket för alla svar och bilder :)
Där finns en hel del att välja mellan verkar det som men dessvärre är det lätt att det springer iväg i ytterligare några tusenlappar.
Detta forumet känns ju livsfarligt för plånboken :nailbiting:
LLD ser riktigt snygg ut med läderrem och även Tudor verkar väldigt populär vilket är ett nytt märke för mig.
Ni får gärna fortsätta att ge förslag och rekommendation fast att det inte kommer blivit lättare att ta något beslut :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Köp en klocka du gillar oavsett om den är på läder eller länk, Ett läder kostar några 100kr. Annars blir det som att köpa bil men med kravet att bilen ska ha en viss sorts torkarblad.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Ja jag är faktiskt inte lika inne på att det måste vara läder längre. Var mer att jag ville ha nått som skiljde sig ifrån min Breitling fast det kan det ju göra på många olika sätt!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Oj tack så mycket för alla svar och bilder :)
Där finns en hel del att välja mellan verkar det som men dessvärre är det lätt att det springer iväg i ytterligare några tusenlappar.
Detta forumet känns ju livsfarligt för plånboken :nailbiting:
LLD ser riktigt snygg ut med läderrem och även Tudor verkar väldigt populär vilket är ett nytt märke för mig.
Ni får gärna fortsätta att ge förslag och rekommendation fast att det inte kommer blivit lättare att ta något beslut :)
Har man taniga handleder sitter dock inte LLD så bra pga av dom långa bandhornen. Smart att testa först för det är en fin klocka. Hittar du en utan datum så slå till!
 
Topp