• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd klockmärke vid 10k

ranepaj

Omega
Röstar för Longines, Baume & Mercier eller Oris! Går du på Baume blir du helt klart aningens unik :)

Edit: Beggad såklart.
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
En ganska rejäl sådan faktisk. Har en skx och en sumo, tycker det är milsvida skillnad i finish. En sumo är inget jätteklivmässigt uppåt i pris, sp jag tycker helt klart det är värt det. Rekommenderas!
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Heuer 1000 är min favorit i den prisklassen!
jaERpCi.jpg
 

BCKSTRM

Rolex
Junghans Max Bill Chronoscope eller Nomos Tangente tycker jag är jävligt fina. Beggad tudor DJ/DD är också ett alternativ som med stor sannolikhet kommer behålla värdet eller stiga.
 

CarlV

Cartier
Som det har nämnts ovan Glylcine,Sinn,Nomos och Oris är märke som sticker ut liksom deras klockor. Till en rimlig peng!
 

oscarabc

Omega
Nomos är kul, inga man ser jätte ofta :) Tyska klockor av god kvalité har jag uppfattat dem som, sneglar själv lite på deras Orion modell, den kostar "lite" över 10 000 men kanske är det värt att spara lite till?

Skärmavbild 2015-02-04 kl. 18.23.48.png
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Jag hittade en till Klocka som ser bra ut, dock måste jag verkligen kolla på begagnat samt att gränsen på 10k blir sprängd men en Tag Heuer Carrera Calibre 5, åsikter?
 
Finns ju ett gäng olika Carrera cal.5 där ute... Utan bilder blir det ju svårt att ge input.
Cal.5 är vad jag har förstått ett samlingsnamn för deras klockor med tre visare, vilket innebär att det inte är namnet på ett specifikt urverk. Det kan vara ETA2824/2836, SW200 eller motsvarande beroende på om det är dag, datum osv...

Personligen tycker jag t ex Longines, Tudor eller Sinn är roligare alternativ! :)

Lycka till med letandet!
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Har någon erfarenhet om denna klocka? Oris Divers Aquis Date Svart/Stål Ø43 mm?
 

Bilagor

  • oris-733-7653-4154-MB_MED.jpg
    oris-733-7653-4154-MB_MED.jpg
    41.7 KB · Visningar: 116

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Nu till en följdfråga, skulle kanske egentligen skapa en ny tråd. De flest råd säger begagnad klocka, tips då på pålitliga återförsäljare/online sidor där de säljer begagnade klockor?
 

Noami

Cartier
Nu till en följdfråga, skulle kanske egentligen skapa en ny tråd. De flest råd säger begagnad klocka, tips då på pålitliga återförsäljare/online sidor där de säljer begagnade klockor?

ÅF brukar väl normalt sätt inte sälja begagnade klockor? För begagnade klockor måste jag rekommendera sälj-delen här på forumet, det är förmodligen det säkraste/trevligaste sättet där ute att handla begagnade. Är du lite osäker kan du kolla säljarens referenser. Är det någon som har goda referenser är det VÄLDIGT sannolikt att du kommer bli nöjd.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Det låter som en Longines Hydroconquest skulle passa herrn :) Longines är ett trevligt respektabelt klockmärke med lång historia. Hydroconquest bidrar också med egen design bra kvalitetskänsla för pengen
 

anderssonw

Breitling
Tjena! Tänkte att det var bättre att väcka liv i en äldre tråd än att skapa en ny, då jag är inne på lite samma spår.

Detta blir mitt första "riktiga" klockköp och är därför i lite extra behov av er, betydligt mer erfarna, klockälskares expertis. Har redan identifierat en lite udda Longines Admiral Chronograph, som föll mig direkt i smaken. Då annonsens beskrivning inte erbjuder information i mängder har jag tvingats söka igenom nästan hela den stora, vida webben för information om denna specifika modell utan större framgång. Därför tänkte jag att jag vänder mig till er, mina klock-kamrater!

Vad är era tankar om denna ögonsten, bra/dåligt?
Är chrono24 ett säkert ställe att handla ifrån, vad bör jag fråga återförsäljaren om innan köp, är priset rimligt?
Min slutliga och sista fråga kan säkert uppfattas som fullständigt patetisk. Men hur fan anpassar man storleken på ett sådant armband, är det ens möjligt?

Ni behöver inte känna er pressade att besvara alla mina frågor om ni inte kan eller har ork/tid. Jag uppskattar all hjälp jag kan få något oerhört!

Länk till klocka: http://www.chrono24.se/longines/adm...al--mod215.htm&models=215&manufacturerIds=149
 

M021

Rolex
2-Faktor
Seiko Mm300, kanske får lägga någon tusing eller två mer men ja, kan vara värt!
 
Topp