• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd min första rolex

Personligen skulle jag nog undvika aftermarket modifikationer, dels påverkar det möjligheter att serva klockan hos AD dels påverkas värdet i framtida försäljningar av klockan.

1) Om du inte är extremt förtjust i klockan så skippa after market, Rolex kommer plocka bort skiten och ta bra betalar för "tjänsten".

2) Räkna med en service i priset..

Generellt - båda klockorna du länkar till är väldigt små även med dagens mått på damklockor. Fundera ordentligt och gå och prova ett par olika så att du är säker på att det är nått du vill lägga pengar på.

Som ovan redan nämnt, storleken är väldigt liten.
Då det är er första Rolex hade jag valt något mer lättsålt, en 36 mm och helst med kompletterande tillbehör.
Så tänkte iallafall jag

Min fru kör med 33mm Omega AT så jag skulle inte säga att 31mm är för litet. Alla vill inte bära maffiga 36+ på armen. Jag förutsätter att TS har provat storlekarna och har bestämt sig.

Jag skulle gå på Kaplans. Lägg till 5000 mentalt på priset för att budgetera en service snart, då vet du att klockan är i topptrim. Lycka till.

Tack! Jag tycker 31 passar mig bättre. Men kaplans pris , är det rimligt 50.000 för en klocka från 2011 utan service? Ny kostar typ 85.00

Tack! Jag tycker 31 passar mig bättre. Men kaplans pris , är det rimligt 50.000 för en klocka från 2011 utan service? Ny kostar typ 85.00
Efter att endast kikat på Chrono24 då marknaden här på KS är liten för 178274 med diamanter så skulle jag säga att det är rimligt där i krokarna. Men räkna med en service snart om ingen annan information ges av Kaplans.

Du kan dock få en ny, utan diamanterna, för cirkus 57k. Men jag gissar att det är diamanter du vill ha.

Tillbaka
Topp