• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd om 1680 Red

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tror jag vet var rödingen kommer ifrån som ligger his WB.......om det stämmer är ägaren 100.
Oavsett....innan man klipper en sådan är kunskap nyckel till ett bra köp. Orkar man inte kan man hyra in Spencer mot en sedvanlig taxa :)

Saknar min fortfarande....en sjuhelsikes dinka!!

Detta är en bra start:

http://rolex.watchprosite.com/show-foru ... 49211/s-0/

http://www.network54.com/Forum/207593/m ... ions+here!!

http://www.network54.com/Forum/207593/m ... ions+here!!

http://doubleredseadweller.com/watch-info/red-sub/
 
Tack för snabba svar pojkar!

Spencer-> Nypolerad, drar det ner värdet mycket på en red eller var infon mer "bra att veta"?

Davvan-> Kommer tyvärr inte ihåg namnet (vilket inte skulle skrivas här men iaf) men han kändes 100 i vår konversation, det var jag som ångrade mig lite då, vi får se vad som händer.

På med läsglasögonen, här ska pluggas!

Trevlig kväll!

N
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tycker bägge har tråkiga case. Shears klart bättre men med tanke på pengen man lägger ut så tycker jag inte att man ska kompromissa. Det har jag lärt mig som har ett tråkigt, om än nypolerat, case på min 1675:a.

Läs på, ha tålamod och köp en dyngfräsch dinka till någon tusenlapp extra. Det lär du inte ångra. Tro mig. :)

Lycka till!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hellre korrekt polerad än fel form utan bevels. Det om något är tråkigt. Rund kant och fel finnish på luggarna är också ganska avtändande.

Släpp dessa två och leta vidare. För 10-12k kan du hitta ett kanon-ex.
 
Jo, jag förstår vad ni säger och givetvis håller jag med. Jag vill ha en som är så korrekt den bara kan bli.

Din Spencer, eller förlåt, Kurts :) är riktigt grym! Det är just ett sånt ex som man vill "springa på".

Jag ska inte göra något förhastat utan läsa, begrunda och vänta på den rätta.

Får nog ta och sladda in på en GTG för att klämma lite på en red...... Kan tänka mig att de lätt åker med när det vankas GTG....
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Davvan skrev:
Zed skrev:
Har spanat in den själv och frågat rävarna på TRF om skicket.

Här är tråden:

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=264607

Alltid bra med input....dock blir det svårt att ta hänsyn till deras kommentarer gällande pris. Det kommer aldrig vara ett 1:1 förhållande i pris mellan US och Serige som marknad. Dock är det en bra indikator

Ja, självklart. Det var mest för att de ville veta priset som jag uppgav det.

För de pengarna hade jag nog velat ha åtminstone originallänken i bra skick eller box/papper eller opolerad boett. De tre sakerna tillsammans betingar väl ett högre pris? Eller ska man kunna begära allt för det priset?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
För en 1680 red med fin boett, korrekt länk, papper och box talar vi om rejält mer. För 10 får du en riktigt fin klocka inte mer.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
För en halvsmutsig som de i trådstarten så är ett rimligt pris kring 8-9k usd. För ett fint ex utan krimskrams så skulle jag säga 10-12k beroende på modell. För en tropical meters first så närmar du dig 20k. Ska papper och leksaker följa med så skulle jag säga att premium för ett fullset är ca 4k på dessa. Ett fullset på en fin kostar då ca 16k och beroende på skick eller om saker saknas så kostar det givetvis mindre. USA/Asien är självklart billigare än EU men med rådande eurokurs så kan man hitta saker till liknande peng här också om man bara tittar runt. Sverige är som vanligt hutlöst dyrt i jämförelse.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Per skrev:
För en halvsmutsig som de i trådstarten så är ett rimligt pris kring 8-9k usd. För ett fint ex utan krimskrams så skulle jag säga 10-12k beroende på modell. För en tropical meters first så närmar du dig 20k. Ska papper och leksaker följa med så skulle jag säga att premium för ett fullset är ca 4k på dessa. Ett fullset på en fin kostar då ca 16k och beroende på skick eller om saker saknas så kostar det givetvis mindre. USA/Asien är självklart billigare än EU men med rådande eurokurs så kan man hitta saker till liknande peng här också om man bara tittar runt. Sverige är som vanligt hutlöst dyrt i jämförelse.

Pers prisiaktagelse är helt korrekt! Förutom att i förhållandet krona dollar så är kronan stark just nu och det kan fort ändras så att en Red blir billigare i Sverige.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Den där faller inom ramen för de dyrare exemplaren av fler orsaker.....kan inte uttala mig om exakt summa. Case ser bra ut...bättre än Spencers X hehehe......även om det är dåligt fotat så man inte ser detaljer.

Martin...kasta inte pil i kuvös nu....då sitter och ojar dig över gummiblandningar i strapsen till din wokpanna....same same...but....
 

Ministern

Founder
2-Faktor

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hmm, om det nu är lätt att ta bort rosten så undrar jag varför det inte görs INNAN försäljning. Känns lite sloppy...
 
Topp