• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd: Omega vs Tudor

Vilken klocka?

• Totala väljare
    40

mjoe

Basic
Hej KS!
Jag försöker bestämma mig för en av dom här två och det är väldigt svårt.

Modellerna är:
Omega 2252 ”Peter Blake” midsize.
Tudor BB58.

Jag lutade mer åt Omega först, men jag tycker BB58 ser så läcker ut på bild, och det känns som att man får mer klocka för pengarna i jämförelse. Å andra sidan så är Omegan mindre klumpig och har ett snyggt band….

Vad tycker ni? Har ni några egna erfarenheter av dessa klockor som ni kan dela med er av?

IMG_6502.jpeg
IMG_6503.jpeg

Kärringklockor! Riktiga män har 42mm eller större!

Skämt åsido. Köp den du gillar mest. Personligen hade jag valt BB av den enkla anledningen att det är en mer exklusiv klocka med finare verk inombords. Det viktigaste är att du ska känna "Wow!" när du tittar ner på den och att du helt glömmer var tim/minutvisarna stod. Då har du valt rätt klocka enligt mig.

Omegan är en mer förfinad och elegantare design. Men dessa midsize upplevs små skall man veta om man aldrig har provat, Länkbredd på 18mm gör sitt till det. Har man provat och gillar storleken så är ju förstås allting bra.

Hjärnan: Tudor, men ”specs” spelar ingen roll då man, med fördel - väljer den med högst: vill ha / X faktor - vilket är Omegan i mitt fall samt mkt roligare att köpa en som ej görs längre, om man hittar en mintish

Jag hittade faktiskt en BB54 på gummiband på Uretvintage nu i samma prisklass som de andra två… det gjorde inte saken bättre 🤪

Personligen faller det på visarna med Tudor, det gäller inte specifikt i jämförelse med Omega utan rent generellt. Dom gör däremot snygga klockor och har fina colorways, helt klart!

Stor omega fan men mellan de två skulle jag säga bb58. När jag hade 2254 gillade inte tjocka siffror på bezeln . Tycker att de är fel proportioner på de

Köp den som känns bäst, ”mycket klocka för pengarna” argumentet leder oftast till nästan köp och att ”få en bra deal”.
Sedan är ju BB58:an kul om man vill ha en modern klocka som om 13år är designad att se ut som 80år gammal….. Risken är att man tröttnar på gilten.

Tillbaka
Topp