• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd, oskulden ska bort.

svesam

Rolex
Nu är budgeten inte slagen i sten, känner mer att jag vill få ökad kvalité för ökat pris. Om jag måste lägga till ett par tusenlappar extra för något som är dubbelt så bra som kommer jag definitivt göra det. Vill mest få en hyfsad bild av kvalitet för detta pris.


För 5-6000 är Glycine Combat Sub svårslagen.
Kan du tänka dig några tusenlappar till då är
Oris Aquis och framförallt Breitling SuperOcean inom räckhåll :)

Lycka till i jakten och välkommen hit!
 

morrism

Audemars
Kan tipsa om Fortis som vanligt också, varit sugen på en i flera år nu. Har provat och kvallen är riktigt bra, långt över glycine combat sub.

262022684_2e2ac8a46b.jpg


Fortis_Cosmonaut_Chronograph.jpg


DSC_1916GMT6.jpg
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Mycket rekommendationer av SKX007. Jag blev rätt besviken på min. Originallänken känns som den tillhör en klocka för 200 spänn. Visst, det blev bättre av superoyster men då störde jag mig på bezelens tröga rörelse istället.

Fördel att den är lättflippad till rätt pengar dock när man tröttnat.
 

Marquise

Omega
Longines HC är den det lutar mest åt just nu. Breitling är ju en level upp i mina ögon, men SuperOcean var underbar. Omegan som rekommenderades tidigare var också trevlig. Kanske får kasta in några Gustavs till innan jag är hemma.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Longines HC är den det lutar mest åt just nu. Breitling är ju en level upp i mina ögon, men SuperOcean var underbar. Omegan som rekommenderades tidigare var också trevlig. Kanske får kasta in några Gustavs till innan jag är hemma.
skulle en superocean från -08 vara intressant?
ImageUploadedByTapatalk1415135933.622949.jpg
ImageUploadedByTapatalk1415135966.277233.jpg

jag är sugen på att flippa men tror jag kommer ångra mig
 

Fjmo

Omega
Stör man sig inte på kronan+kronskydden på Longines HC så är det väl ett bra val, själv har jag svårt för dem :)
 
Topp