• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd: OWG, Tool Watch?

Letar ny klocka och har lite udda önskemål. Tänker att ni är de bästa att fråga!

Krav:
Skall kunna visa två tidszoner samtidigt.
Får inte vara elektriskt ledande i boett eller armband på grund av jobbets behov.
Quartz
Lämplig för mindre handleder.
Max 10k sek.

Önskemål:
RF på minst en tidszon. Den andra antingen fast eller med länk till plats.
Kan visa datum och två tidszoner samtidigt.
Liten klocka, typ terroristen.
Ej uppkopplad mot telefon etc.
Ordentlig bakgrundsbelysning.
Under 2500 sek.

Vad finns det för spännande alternativ? Har kikat på en del Casio AW och just nu är det de klockorna som toppar listan. Andra förslag?

Update: Gärna en ”klassiskt tråkig” klocka.

Senast ändrad:
De flesta G-Shock visar inte två samtidigt. Sedan får klockan gärna vara lite mindre än G-Shock. Men ja, jag har tittat på massvis av G-Shock.

Senast ändrad:
Letar ny klocka och har lite udda önskemål. Tänker att ni är de bästa att fråga!

Krav:
Skall kunna visa två tidszoner samtidigt.
Får inte vara elektriskt ledande i boett eller armband på grund av jobbets behov.
Quartz
Lämplig för mindre handleder.
Max 10k sek.

Önskemål:
RF på minst en tidszon. Den andra antingen fast eller med länk till plats.
Kan visa datum och två tidszoner samtidigt.
Liten klocka, typ terroristen.
Ej uppkopplad mot telefon etc.
Ordentlig bakgrundsbelysning.
Under 2500 sek.

Vad finns det för spännande alternativ? Har kikat på en del Casio AW och just nu är det de klockorna som toppar listan. Andra förslag?

Update: Gärna en ”klassiskt tråkig” klocka.

1605139423187.gif

Använd vridningen som andra tidszon.

Vridring funkar Inter. Det är inte något som vist två tidszoner samtidigt. Då kan jag lika gärna räkna om tiden.

Luminox ser ut som en boett i metall. Funkar inte. Även om den är lackad.

3459 skall jag undersök vidare. Verkar intressant även om klockan inte är så slim.

Rado är lite väl stor samt ser ut att ha boett i metall. Måste ha en icke ledande boett samt band.

Alternativet med analog/digital är faktiskt ett mycket bra alternativ för mina behov.

Senast ändrad:
Vridring funkar Inter. Det är inte något som vist två tidszoner samtidigt. Då kan jag lika gärna räkna om tiden.

Luminox ser ut som en boett i metall. Funkar inte. Även om den är lackad.

3459 skall jag undersök vidare. Verkar intressant även om klockan inte är så slim.

Rado is a little too big and also metallic casing. Need to be in a non conductive material.

The analog digital is actually a good option.
Rado-klockornas boetter är keramiska.

För den som är nyfiken på ämnet löse jag den med att köra en PG. Numera har jag en klocka på varje hand som uppfyller allt ovan. Så slapp jag dessutom komplexiteten med RF etc. En klocka med svensk tid och en med lokal tid.

Ekonomisk som jag är slog jag till med två terrorister i olika färger för att göra det enkelt med tiderna efter dusch etc. När jag väl insåg att jag skulle sluta begränsa mig med normala normer blev det snabbt den absolut bästa lösningen funktionsmässigt.

Senast ändrad:
Knepiga krav, känns som att svaret (utom g-shock) är en smartwatch.. jag har en samsung galaxy gear s3 classic till byte om du är sugen...

46893DAD-AD2C-4DA3-ADE0-38F8BC3366D2.jpeg

Smartklockor finns det säkert flera åsikter om. Personligen kommer jag aldrig köpa någon. Kvarts är överlägsna i batteritid och underhållsfria. Det är
Något jag uppskattar.
Smartwatch var verkligen inget för mig heller.. det var kul i ungefär 1 vecka sen kände jag mig korkat som sprang runt med en smartwatch när jag har så myclet roligare alternativ.. dessutom bevisade ju den att jag är i fysisk katastrofform med på tok för hög vilopuls 😂

Såhär några månader senare kan jag meddela att jag fortsatt bät två klockor. Riktigt smidigt för mina behov. Ä
Minimalt med underhåll och uppfyller alla mina behov. Som bonus har jag en konversationstartare också. :)

Den var ganska trevlig.
Efter att jag skrev det så åkte jag faktiskt och köpte en. Den är trevlig. Men kan man, så bör man välja en av varianterna med en ljus LCD. Den jag köpte, med inverterad LCD är helt meningslöst. I övrigt gillar jag den skarpt. Den är med på joggingturer och typ städdagar.

Tillbaka
Topp