• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd Rolex - Sub, GMT eller Explorer II?

Läs igenom TS inlägg och rösta.

  • Submariner

    Röster: 38 28.6%
  • Explorer II

    Röster: 44 33.1%
  • GMT Master II

    Röster: 51 38.3%

  • Totala väljare
    133

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Hej individer!
Det är dags snart. Rolexdrömmen ska gå i uppfyllelse. Nu råkar det ju dessvärre vara så att detta djävulsföretag har så många läckra modeller att man biter av sig fingrarna i beslutsångest.

Vem är jag?
Inte en jättesportig kille. Jobbar som säljare av verktyg och maskinverktyg. Reser mycket. Dyker några gånger per år. Har tittat på följande tre modeller:

Rolex Submariner 116610LN
Rolex-Submariner-116610-LN.jpg

Vattenskydd till 300m är defenitivt bekvämt, men är det verkligen nödvändigt? Kommer inte använda den när jag dyker, men vill ha en klocka som jag kan simma/bada med obegränsat.

Rolex Explorer II 216570
216570_2X.jpg

Blivit helt förälskad i denna modellen. Rent estetiskt snyggare än submarinern, i mitt tycke. Däremot vet jag ej om det "låga" vattenskyddet kommer bli ett problem i framtiden. Vill ju kunna hoppa i plurret när som. Ni som har explorern, badar ni med den?

Rolex GMT Master II 116710 BLNR
rolex-gmt-II-116710BLNR.png

Gillar att ha GMT funktion (gäller ju förvisso även explorern). Dessutom är det ju mer "spännande" med en multifärgad bezel. Frågan är om man kommer tröttna? I övrigt helt sjukt läcker modell.


Har extrem beslutsångest. Har vart på Bergströms mycket den senaste tiden och tittat och provat. Blir inte klokare. Lutar för tillfället åt suben.