• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd - seiko sarb065

Alx

Omega
hej,

Jag har inte ens hunnit få hem min skx007 innan jag börjar fingra på nästa pjäs jag vill inhandla. Det är en nygammal kärlek som heter seiko sarb065. Var för första gången och kikade på den i butik idag (en av få som har den hemma?).

Jag tyckte den var precis lika snygg i verkligheten som på bilder/filmer. Möjligen att jag inte är helt tillfreds med det svarts armbandet men det går väl byta i värsta fall!

Så till frågan. Vad anser ni om denna klockan? Någon som har några erfarenheter eller något man bör tänka på? Bästa inköpsställe eller om man kan få tag i en fint begagnat exemplar?

All input är välkommen!
/Alex
 

Alx

Omega
Köp. Oavsett varifrån.

Det var ord och inga visor ;) vad jag kunnat se om jag bara snabbt sökt via nätet på exempelvis eBay så är det halva priset mot butik i Sverige så det är väl inte ekonomiskt försvarsbart att handla den här, även om det är en trevligare upplevelse.
 

Alx

Omega
Är själv intresserad av denna klocka och har varit sugen på en länge! Har tyvärr ej klämt eller sett den live så jag har inget att komma med angående klockan. Jag fick tipset av någon annan här på forumet (kommer inte ihåg vem?) att handla av Titanesque på tradera. 3650kr med tull och moms, känns helt okej.
http://www.tradera.com/item/190204/...ko-mechanical-automatic-sarb065-made-in-japan

Är det garanterat att det är med tullavgift där? Jag beställde en skx007 på eBay för en vecka sedan och jsg hoppas den dyker upp i dagens, men där kommer det med all säkerhet(?) en faktura på tullavgift i efterhand ? Aldrig köpt klockor så tidigare så jag är helt novis.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är det garanterat att det är med tullavgift där? Jag beställde en skx007 på eBay för en vecka sedan och jsg hoppas den dyker upp i dagens, men där kommer det med all säkerhet(?) en faktura på tullavgift i efterhand ? Aldrig köpt klockor så tidigare så jag är helt novis.
Japp de ska ansvara för tull och moms säger de!
 

Julle

Omega
Känner igen det där när man beställt sin första skx och direkt innan den är framme är man på och suktar efter nästa..:D
Jag köpte sarb065 begagnat här på forumet men som 903lew sa köp oavsett varifrån! 3650 på Tradera är väl värt för denna helt fantastiska klocka!
 

Alx

Omega
Känner igen det där när man beställt sin första skx och direkt innan den är framme är man på och suktar efter nästa..:D
Jag köpte sarb065 begagnat här på forumet men som 903lew sa köp oavsett varifrån! 3650 på Tradera är väl värt för denna helt fantastiska klocka!

Det känns ju lite lättare att bränna pengar på en klocka om man kan få den för "halva" priset mot i butik i Sverige också. Hur ser du på den klockan? Använder du den fördelaktigt till finare tillställningar eller är den för hög och "klumpig" för skjorta och kavaj ?
 

Julle

Omega
Det känns ju lite lättare att bränna pengar på en klocka om man kan få den för "halva" priset mot i butik i Sverige också. Hur ser du på den klockan? Använder du den fördelaktigt till finare tillställningar eller är den för hög och "klumpig" för skjorta och kavaj ?
Den är ju lite större än en "riktig" dressare om man ska säga så, men själv gillar jag det. Blir lite mer ungdomligt och det passar mig som bara är 20 år. Att ha den med skjorta och kavaj har inte varit några problem för min del iallafall men det är också sällan jag låter klockan smyga under manchetten, jag gillar när den är framme och syns hehe. :)
 

Alx

Omega
Den är ju lite större än en "riktig" dressare om man ska säga så, men själv gillar jag det. Blir lite mer ungdomligt och det passar mig som bara är 20 år. Att ha den med skjorta och kavaj har inte varit några problem för min del iallafall men det är också sällan jag låter klockan smyga under manchetten, jag gillar när den är framme och syns hehe. :)

Det får väl bli mitt sätt att hålla mig ung, jag som närmar mig 30 ;) men kan tänka mig den drar uppmärksamhet till sig när den dessutom är lite ovanlig. Den har ju ett säreget uttryck, i positiv bemärkelse !
 

Julle

Omega
Det får väl bli mitt sätt att hålla mig ung, jag som närmar mig 30 ;) men kan tänka mig den drar uppmärksamhet till sig när den dessutom är lite ovanlig. Den har ju ett säreget uttryck, i positiv bemärkelse !
Haha perfekt ju! ;) Det gör den verkligen, är det nån klocka man får kommentarer på är det den. Så har det varit för min del iallafall! Sen när man sitter med den i solen kan man stirra hur länge som helst på den fantastiska tavlan. Häftigt då att kunna tänka "fan den här kostade inte mer än 3 lax"!
 

Alx

Omega
Haha perfekt ju! ;) Det gör den verkligen, är det nån klocka man får kommentarer på är det den. Så har det varit för min del iallafall! Sen när man sitter med den i solen kan man stirra hur länge som helst på den fantastiska tavlan. Häftigt då att kunna tänka "fan den här kostade inte mer än 3 lax"!

Det låter som alla är rörande överens om att det är ett must buy! Lite udda ändå att den inte har några motståndare , smaken brukar ju bara som baken!

Jag får försöka kolla var man kommer över den billigast. Om man köper den på eBay bör det tillkomma 25% på köpesumman? Men detta ska inte vara faller om man köper via Tradera-annonsen? Har försökt maila den firman tidigare men verkar inte va någon vidare support. Har du eller någon annan någon erfarenhet av dom? Eller tips på annat inköpsställe man kan lita på.
 

Julle

Omega
Det låter som alla är rörande överens om att det är ett must buy! Lite udda ändå att den inte har några motståndare , smaken brukar ju bara som baken!

Jag får försöka kolla var man kommer över den billigast. Om man köper den på eBay bör det tillkomma 25% på köpesumman? Men detta ska inte vara faller om man köper via Tradera-annonsen? Har försökt maila den firman tidigare men verkar inte va någon vidare support. Har du eller någon annan någon erfarenhet av dom? Eller tips på annat inköpsställe man kan lita på.
Finns liksom inget att klaga på med klockan, möjligen armbandet men det är ju bara byta. :cool:

Angående var du ska köpa klockan.. Titanesque på tradera har jag bara läst bra saker om så det känns pålitligt. Har dock själv ingen egen erfarenhet. Seiyajapan.com känns annars väldigt pålitliga men där stiger priset till 446 dollar plus att moms etc kan tillkomma. Jag hade nog personligen beställt från Tradera men har som sagt inga erfarenheter själv, kanske någon annan här har som kan flika in?
 
  • Like
Reactions: Alx

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Titanesque har bra omdömen på tradera, köper jag en ny så kommer jag handla därifrån. Gå in å läs omdömena.
 
  • Like
Reactions: Alx

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Fantastisk klocka för pengarna, bara att köra. :)
Gillade inte läderbandet som var för stelt för min smak men det byts lätt ut mot ett passande Hirsch.
Jag köpte min från Chino Watch men såg att den gått upp från 365 USD till 429.

image.jpeg
 

Alx

Omega
Fantastisk klocka för pengarna, bara att köra. :)
Gillade inte läderbandet som var för stelt för min smak men det byts lätt ut mot ett passande Hirsch.
Jag köpte min från Chino Watch men såg att den gått upp från 365 USD till 429.

image.jpeg

Fick du tullavgift efter det köpet ?

Jag har faktiskt tänkt tanken att skifta över till ett brunt band på den, mycket snyggare än originalet. Det var väl ungefär det jag kunde anmärka på när jag testa den i affären att det kändes lite stelt osv. Möjligen att det mjukas upp med tiden men din klocka blev riktigt snygg.

Var köpte du läderbandet?
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Fick du tullavgift efter det köpet ?

Jag har faktiskt tänkt tanken att skifta över till ett brunt band på den, mycket snyggare än originalet. Det var väl ungefär det jag kunde anmärka på när jag testa den i affären att det kändes lite stelt osv. Möjligen att det mjukas upp med tiden men din klocka blev riktigt snygg.

Var köpte du läderbandet?
Ingen tullavgift, men moms får man betala. Slutade på strax under 4k om jag kommer ihåg rätt.
 
Dåligt handledskort på min. Bytte faktiskt band så sent som idag.
köpte min ifrån tradera och har använts stort sett dagligen sen inköp för ~1år sen.
20160712_220254.jpg
 
  • Like
Reactions: Alx
Topp