• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd: Smokingklocka för max 2500 kr

WiktorK

Omega
Hej!
Inför mitt egna studande bröllop så inser jag att det saknas en vettig smokingklocka i samlingen. Därför är jag på jakt efter en klocka att bära till detta tillfälle.
Då bröllopet dränerar plånboken på tänkbara klockpengar så har jag en budget på max 2500 kr, men hamnar gärna lägre i pris än så..

Jag skulle uppskatta tips och förslag på klockor att försöka hitta. Mina önskemål är:

Cirka 35-36 mm i diameter.
Stål och helst ljus urtavla.
Stilren och enkel.

Jag har börjat titta lite på allehanda Certina, Tissot Visodate och några Atlantic.

Men vad finns det mer?

Tack på förhand
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
En UG kanske? De är dock lite mindre.

img_1248-jpg.227138
 

WiktorK

Omega
Snygg! Absolut ett alternativ! :)

Såg att det fanns inte så många på tratten. Är de ovanliga till försäljning? Eller är det bättre att söka sig utomlands typ ebay?
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Någon liten vintagetank annars? Tror det skulle kunna bli supersnyggt. Typ något i den här stilen:

image.gif
 

Greven

Audemars
Tissot Le Locle.

Automatverk. Någon millimeter större än dina krav, samt kanske några hundralappar mer än din maxbudget, men då kan du köpa en helt ny klocka.

Lycka till med klockköp och bröllop!

Screen Shot 2016-06-08 at 15.03.52.png
 

Martin Lovasz

Audemars
Varför måste det vara så stor klocka för du har så mycket mer att välja bland om du tar en standard klocka och en smoking klocka har historiskt alltid varit mindre då mindre klockor var ett tecken på ett förfinat sätt.

100088.jpg

Jag köpte den här skönheten från 40-talet för 300kr av en vän och den har nog inte används sedan 50-talet.
 
Topp