• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd two tone dykare Max 40K

ArmandN

Basic
Hej, ny här men har surfat runt en hel del innan. Jag är sugen på att köpa en Two tone klocka men skulle vilja ha lite kloka tankar och eventuellt förslag på vad jag skall titta på.

Jag är väldigt sugen på en klocka med silver/guld armband eller likt Pepsi. Ja som ni förstår typ en Rolex Sub fast inte i den prisklassen. Omega har ju sin seamaster som är snygg i guld/silver men det är också långt över budget.

Jag tänker mig Max 40k men kan säkert sträcka mig lite lite till. Kikat lite på Exempelvis Longines Hydroconquest som jag tycker är fantastiskt snygg. Även tittat på Tudor black bay. Två
Klockor som är rätt långt från varandra i pris.

Om du inte är helt fast i just two tone med guld så skulle jag starkt rekommendera en oris diver i steel och brons. Annars låter black bayn som ett mycket vettigt val!

20220713_161449.jpg

Certina, 43mm. Kostar runt 10k.

Oris var ju en riktigt snygg klocka. Och Certinan såg ju grym ut! Usch vad svårt det är. Jag vet ju att klockan jag köper kommer troligtvis inte ge mig något bra andrahandsvärde hur jag än gör så vill ju köpa en two tone som inte ser för jäkligt ut efter 5 år. eller ja Certinan skulle man ju kunna köpa ny varannat år om det är så.

Och nej @PNM inte äkta guld utan blir ju patinerat på en sån här nivå.

Jag högg själv till på Oris nya Aquis two tone steel/gold, borde komma idag. Har stora förhoppningar på att det är en riktigt het sommarklocka :cool:

Tillbaka
Topp