• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd?! (UPDATE Köpt)

Tjena, mitt första inlägg på klocksnack.

Jag är ute efter en klocka, är lite kräsen vad gäller klockor. Så tänkte att ni kanske skulle kunna hjälpa mig då jag inte riktigt kan finna det jag vill ha...
Vill gärna ha förslag på lite allt möjligt så jag har lite att välja mellan.

***KRAV***
*Band av stål (gärna borstat eller polerat) och inte massa olika slags "fula" grejer på själva bandet, föredrar cleant.
*Kring 38-44mm
*Ska finnas lite stål runt själva glaset, några mm helst. Gillar ej när det bara är 1mm. (Svårt att förklara såhär, men hoppas ni förstår)

Budget upp till kanske 10k (men förslag på 2000kr klockor går lika bra).

Exempel på vad jag gillar så ni får någon slags bild på vad det är jag söker:
TAG Heuer Aquaracer WAY1110.BA0928
DS Action C032.417.11.041.00 (hade gärna hittat liknande men "stålfärgat" runtom)
Colt 44 A7438811-G792-173A

Tack på förhand!

Ber om ursäkt ifall mitt inlägg ligger på fel avdelning.

Tjenare @kaptenvit ,kul att du hittat hit!
Testa använder dendär lilla sökfunktionen uppe till höger och så kan du exempelvis söka efter ”köptips”, finns cirka asmånga trådar redan :)

Köp way1110, bra klocka!

Kolla i "Tråden om mikromärken". Många prisvärda alt som passar in där. Obris Morgan t ex. Vill du ha märken som är lite mer etablerade är väl alla dina förslag bra.

Senast ändrad:
kaptenvit
Kul att hi hittat hit!!

En ny longines Hydroconquest faller inom budget och skulle nog falla inom dina krav :)

Va precis min första tanke också!

Antingen utan vridning
Conquest
F9FB4206-89F4-46C4-9748-165554DFE0C2.jpeg

Eller med vridning
Aquaconquest
E6AF0707-0072-468D-BA9C-8DB38E605EA9.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp