• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd - Zenith el Primero

Har ägt el primeron i 42. Tycker den är sinnesjukt snygg!
Jag har 18cm handled och efter ett tag tyckte jag tyvärr att 42 blev för stor. Bandhornen är rätt långa. Köper jag igen blir det 38mm varianten.
Ja den är onekligen vacker!
Själv har jag 19cm handled och tycker 42an passar helt OK där 38an försvann på mig. Vill gärna att klockan ska vara en rimlig GADA-klocka och tyvärr gör 38an den allt för dressig istället för sportig på just mig.

C5BDE58B-0F00-40D2-A57F-1D90BDC5445A.png
80772A2D-2C0D-4091-A537-E830AF063E24.png
F0BE45EB-F54C-41AF-A05C-8BFB265CF58D.png

Senast ändrad:
Vet du va de skulle ha för dem? Nog mest sugen på tri-color.

Förresten: Du ska givetvis ha 42mm . Sen är båda väldigt trevliga. Jag hade tagit den billigare!
Priset på 38an kom aldrig upp dessvärre, listpriset ligger på 65-69' beroende på läder eller länk varpå 42an drog de av ungefär 16% utan problem. Förutsätter att listpriset är liknande för 42an som 38an, dock är ju 38an mer populär helt klart och det kan påverka priset =)

Mycket velande här. ;) Jag hittade en 38a på länk för just över 40' efter tio minuters research på chrono24. Jag högg som en kobra. :D Förmodligen ett avplastat skyltex, men ändå…
attachments-7.jpeg
Snyggt. Mycket klocka för pengarna. Visste är det 100m vatten på denna med? Så med länk en klocka som fungerar till allt, men ändå är lite kul med de olika färgerna.

Provad den 38mm också, men tyckte den var alldeles för liten när jag fick se den på ett litet avstånd. Alla wristshots så ser den jättebra ut men försvinner när det blir lite längre distans.
E0FC4009-BB85-40AF-ACA2-CDA84AA0481F.jpeg
I de allra flesta fall brukar 38 sitta bättre än 42, men du bar verkligen upp 42:an. 38 såg rätt litet ut på dig där.

I de allra flesta fall brukar 38 sitta bättre än 42, men du bar verkligen upp 42:an. 38 såg rätt litet ut på dig där.
Ja precis, jag dras mer till 38ans storlek då jag inte tycker stora blaffiga klockor är särskilt snyggt. Dock som du säger tycker jag 42an passar mig mycket bättre och är inte överdrivet stor alls, på mig åtminstone.

Snyggt. Mycket klocka för pengarna. Visste är det 100m vatten på denna med? Så med länk en klocka som fungerar till allt, men ändå är lite kul med de olika färgerna.
Japp, precis så. Värt att notera dock är att länken är rätt kort eftersom det är en "damklocka". Så har man skogshuggararmar får man nog köpa till lite extra länkbitar. Men då väljer man nog 42an ändå…

Tillbaka
Topp