• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd

Axeli

Basic
Hej,

Jag är sugen att köpa en ny klocka och har länge haft span på IWC Ingenieur ref 3239 som tyvärr inte tillverkas längre. Den nya versionen är helt ointressant för min del. Jag vill helst köpa i butik och kommer förmodligen köpa en ny.

Antingen väntar jag på att IWC släpper en ny version som är mer åt den tidigare modellen eller får jag sikta in mig på något annat. Det jag spanat på än så länge är:

Omega Speedmaster Pro 42 mm
Chopard Alpine Eagle 41mm
Panerai Luminor Due 42 mm

Någon som kan bidra med några intressanta tankar?

Hade väntat ett år för att se om det dyker upp en ny genta-ingenjör. Det har ju spekulerats länge om det så den bör ju komma. Av det du listar så är speedyn det självklara valet. Gillar Panerai men hade inte köpt en Due utan en 42 mm sub.

Varför inte en beggad 3239? De är fortfarande sjukt prisvärda.
Ja, det kan vara ett alternativ. Jag har kollat efter det på C24 och skulle säkert kunna tänka mig att köpa en där även om jag är nybörjare. Problemet är att de svarta och blåa ligger på 8k och uppåt vad jag sett vilket jag tycker känns väl saftigt?

Ja, det kan vara ett alternativ. Jag har kollat efter det på C24 och skulle säkert kunna tänka mig att köpa en där även om jag är nybörjare. Problemet är att de svarta och blåa ligger på 8k och uppåt vad jag sett vilket jag tycker känns väl saftigt?
8k och uppåt?
De dyker upp då och då här på KS för runt 40.

Ja klart du ska ha en 3239. Väldigt trevlig modell.
F40D4CA6-BFDA-4DD9-BC51-70B520772836.jpeg

Euro alltså. Får hålla utkik här då. Vet dock inte om jag är bekväm av att köpa privat då jag är relativt oerfaren.
Klockan är inte värd mer än 37-43 beroende på skick och tillbehör så betala absolut inte uppåt 8k euro oavsett.

På KS har de flesta referenstrådar du kan läsa i så känner man sig lite tryggare.

Klockan är inte värd mer än 37-43 beroende på skick och tillbehör så betala absolut inte uppåt 8k euro oavsett.

På KS har de flesta referenstrådar du kan läsa i så känner man sig lite tryggare.
Blev erbjuden 53k för en nyligen...."Visst vill man ha den gratis så är det dyrt".

Helt obegripligt att den modellen ersattes med den nuvarande.
Vill minnas att det var något avtal för designen som avgjorde det. Tyvärr.

Men se till att bidra till forumet och sen lägg ut en köpesannons. Men betala inga fantasipriser.

Hej!
Har letat lite här angående uret.se. Men inte hittat det jag letar efter.

varför säljer uret.se till ganska kraftiga rabatter? Jag spanat ex vis på en Aquis. 23k ca men på uret 17k ca. Vad förlorar jag på att köpa på uret? Står att garanti gäller också.

Hej!
Har letat lite här angående uret.se. Men inte hittat det jag letar efter.

varför säljer uret.se till ganska kraftiga rabatter? Jag spanat ex vis på en Aquis. 23k ca men på uret 17k ca. Vad förlorar jag på att köpa på uret? Står att garanti gäller också.

Uret är en s.k gråhandlare, anledningen till att de ligger såpass mycket billigare på vissa klockor är helt enkelt för att de lyckas köpa in dom billigt och kan sätta vilka priser de vill då de inte är en auktoriserad handlare.

Blev erbjuden 53k för en nyligen...."Visst vill man ha den gratis så är det dyrt".

Vill minnas att det var något avtal för designen som avgjorde det. Tyvärr.

Men se till att bidra till forumet och sen lägg ut en köpesannons. Men betala inga fantasipriser.
Vill också minnas att jag hört det. Tack för tipsen!

Uret är en s.k gråhandlare, anledningen till att de ligger såpass mycket billigare på vissa klockor är helt enkelt för att de lyckas köpa in dom billigt och kan sätta vilka priser de vill då de inte är en auktoriserad handlare.
Ok tack för svar. Hur är det med garantin? På vissa står det världsgaranti osv.

Tillbaka
Topp