• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

köpråd

köpråd

• omega seamaster diver

Röster: 15 44.1%
  • tudor black bay

Röster: 19 55.9%

• Totala väljare
    34

blitz

Basic
Hej, behöver hjälp med köp utav klocka, jag har kollat länge på omega seamaster diver och tudor blackbay... men har kollat så mycket nu att jag inte vet vilken jag vill ha, vill självklart ha båda, men vilken bör man prioritera som första klockan ? Är det någon större skillnad på kvalite?

Provat båda? BB är ganska klossig.
Kollar du på BB med in house eller med moddat ETA?

Frågan är väl vilka modeller du väljer mellan... men oavsett så är det bra klockor vilket som.
Personligen hade jag gått på en SMPc. Förbannat trevlig klocka! :)

nej har inte provat någon utav de, har tänkt beställa från uret.se

Hur vet man vilken som är bb och vilken som är ETA?
Black bay med inhouse verk har rak text på urtavlan och "sköld-logotyp". Föregångaren med ETA-verk hade tudorrosen och smiley-text :)
Är du ute efter nytt kan du bara välja på inhouse-versionen vilket resulterar i en längre PR men en tjockare klocka :)
IMG_2559.JPG

Black bay med inhouse verk har rak text på urtavlan och "sköld-logotyp". Föregångaren med ETA-verk hade tudorrosen och smiley-text :)
Är du ute efter nytt kan du bara välja på inhouse-versionen vilket resulterar i en längre PR men en tjockare klocka :)
IMG_2559.JPG
Citerar mig själv med ett konstaterande att -fan vad jag saknar föregångaren. Snyggare länk, snyggare tavla och tunnare profil :(

Citerar mig själv med ett konstaterande att -fan vad jag saknar föregångaren. Snyggare länk, snyggare tavla och tunnare profil :(
Håller helt med. Nånting som hade varit lite ballt vore om dom gjorde nya länken med väl fungerande expanderbara-länkar, att göra nåt imponerande med gamla idéer istället för att bara försöka imitera utseendet. Men att inte erbjuda en vanlig länk som ett alternativ känns bara dumt.

A89C678A-06F7-4884-9286-AFB7C7A23D94.jpeg

Aldrig varit så nöjd över en klocka som denna!
Hade jag varit du hade jag gett Tudorn en chans! Gör en köpes-annons här så får du ganska snabbt tag i en för ett rimligt pris!

Den röda var utan tvekan den jag gillade mest! ETA varianten är att föredra också:cool:

Tillbaka
Topp