• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

köpta seiko - vad skulle ni köpa? #seiko diver

Tgw74

Breitling
Hej alla,

Är på jakt efter en ny klocka. Söker en Seiko.
Vad skulle ni lägga era pengar på - skx399? SRP777K? SRP779K1? SUN019P1? SRPC49K1? Ja ni ser den röda tråden - diver......

Mvh Ted
 
Senast redigerad av en moderator:

lofgreno

Audemars
Tyckte alltid SRP såg sjukt skumma ut på bild. Men sen såg jag en i butik och fastna direkt. Blev en SRP787, inköpt här. ☺
20180408_002242.jpg
 

GRONK

Cartier
Härligt med seiko dykare! Har själv ägt och provat ett antal, skx007/009/033, padi, osv. Bra och prisvärda klockor! I slutändan är det helt personligt. Älskade min 007a, men älskade min 033a betydligt mer för dess semivintage look, storlek och pepsi bezel ;)
IMG_9041.JPG
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Själv är jag väldigt nöjd med min Padi/SRPA21K1.
Den fungerar bra även om jag har handled lika grov som spagetti.
 

Bilagor

  • IMG_20180408_140239.jpg
    IMG_20180408_140239.jpg
    138.1 KB · Visningar: 2
Rekommenderar dig att gå till din lokala klockhandlare och kika på de nämnda modellerna. Detta så du själv skapar dig en bild av vad du faktiskt gillar mest.
Bor du i Sthlm kan du företrädesvis besöka forumsponsorn Klockmaster Globen.
 

ekan76

Omega
Det beror lite på storleksreferens. Kommer med ett alternativ som bärs mindre än t.ex. skx, nämligen miniturtle. 42mm men kort avstånd mellan bandfästena gör den smidig.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Orients divers ser så billiga ut. Den enda ok klocka jag sett från Orient är Defender.
Orients Divers (Mako/Ray etc) ÄR billiga. Det är liksom hela grejen. De är helt klart jämförbara med Seikos i samma prisklass.
Har inte den klockan jag rekommenderade, men väl storebror Sat Diver. Och jag kan lova dig att billig inte är det man tänker när man klämmer på den.
Finns en av den modell jag rekommenderade på forumet och intryck finns i orienttråden.

Loggan däremot kan diskuteras (jag gillar, men jag vet att många inte gör det).

Men så är jag iofs gammal fanboy. ;)

Edit// otydlighet
 
Senast ändrad:

koze

Panerai
2-Faktor
Om du köper beg här så skulle jag alla dagar i veckan rekommendera att lägga en femhundring till och köpa en Turtle istället för en SKX. Du får ett bättre urverk och mer historia, plus i min mening ett utseende med klart mer personlighet.

5CA6BBB0-4702-4F3B-A44B-84145DB8C06E.jpeg
 
Orients Divers (Mako/Ray etc) ÄR billiga. Det är liksom hela grejen. De är helt klart jämförbara med Seikos i samma prisklass.
Har inte den klockan jag rekommenderade, men väl storebror Sat Diver. Och jag kan lova dig att billig inte är det man tänker när man klämmer på den.
Finns en av den modell jag rekommenderade på forumet och intryck finns i orienttråden.

Loggan däremot kan diskuteras (jag gillar, men jag vet att många inte gör det).

Men så är jag iofs gammal fanboy. ;)

Edit// otydlighet
Seikos divers ser inte billiga ut. Det är därför de har fått sin status. Det billiga med Orient är att deras klockor försöker vara något de inte är.O m du ex jämför SKX007 med Ray så är den sistnämnda en glitterfest.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Tgw74
Välkommen hit Ted och hoppas du finner det du söker! Känner dock att jag behöver påpeka att det inte är OK att skriva köpesannonser rakt i trådarna, det finns en separat forumdel för köpesannonser.

Personligen föredrar jag Turtle framför skx eftersom de sitter bättre på mig. Finishen upplever jag som bättre på skx men urverket i Turtle är som sagt bättre än de i skx, speciellt om man jämför med äldre exemplar av skx vilka inte har senaste versionen av 7s26.
 

Tgw74

Breitling
@Tgw74
Välkommen hit Ted och hoppas du finner det du söker! Känner dock att jag behöver påpeka att det inte är OK att skriva köpesannonser rakt i trådarna, det finns en separat forumdel för köpesannonser.

Personligen föredrar jag Turtle framför skx eftersom de sitter bättre på mig. Finishen upplever jag som bättre på skx men urverket i Turtle är som sagt bättre än de i skx, speciellt om man jämför med äldre exemplar av skx vilka inte har senaste versionen av 7s26.
Taget - tack för påminnelsen!
T
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Seikos divers ser inte billiga ut. Det är därför de har fått sin status. Det billiga med Orient är att deras klockor försöker vara något de inte är.O m du ex jämför SKX007 med Ray så är den sistnämnda en glitterfest.
Vilket är meningen eftersom det är en dressdiver. Ska passa bättre i solen vid poolbaren än i havet.
Men som ändå ska kunna följa med när man behöver svalka sig.
Skx är för mig mer en tool-watch.

Övriga dykarlinjer är definitivt inte 'glittriga'.

Klockan jag rekommenderade är för övrigt dubbelt så dyr som mako och mer konkurrent till sumo vad gäller specifikationer.

Nu ska jag sluta dividera om det här. Tror inte vi kommer överens ändå.
Annars kan vi alltid fortsätta debatten i orienttråden om du tror du kan omvända mig.:)

Ber om ursäkt till @Tgw74 för trådkapning.
Rekommenderar för övrigt också Turtle om du inte är lika Orientvänlig som jag (det är du inte ;) ). Riktigt trevliga klockor. Bär min för sällan.
 

kuma-kun

Audemars
Seikos divers ser inte billiga ut. Det är därför de har fått sin status. Det billiga med Orient är att deras klockor försöker vara något de inte är.O m du ex jämför SKX007 med Ray så är den sistnämnda en glitterfest.


Har haft en 007 i cirka 3 timmar innan jag gick tillbaka med den eftersom den gick som ett lass skit.
Har aldrig hänt med en Orient, dom behåller man...
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag håller med @yonsson. Köp den färgvariant av nya turtle som du gillar. Snyggare än skx imho, sitter stört bra på olika typer av band och länkar och man kan lätt hitta en färgvariant man gillar
 
Topp