• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpte en Omega idag, fejk?

C

Crowolf

Guest
Frågan är varför inte moderatorn tar bort en tråd där någon uppenbarligen visste att det var en fejk han visar. Gå med i nåt fejk-forum istället. Det här är väl för faan KS!
 

vonhall

Rolex
Tycker själv att det är ganska sunt att diskutera fakeklockor i bland. Då har man en chans att lära sig lite så man inte blir lurad i framtiden!
 

Bodén

Panerai
För oss som avskyr kopior kan jag varmt rekommendera @fakewatchpolice på Instagram. Gränslös underhållning i form av uthängda nollor som inte vill annat än framstå som rika, framstående människor. Urkul!
 
  • Like
Reactions: K-S
C

Crowolf

Guest
vonhall skrev:
Tycker själv att det är ganska sunt att diskutera fakeklockor i bland. Då har man en chans att lära sig lite så man inte blir lurad i framtiden!
Absolut! Kanske jag var lite surgubbe i min replik ovan men starten av tråden känns en smula skev. Tror @Spencer66 har väldigt rätt i sin analys.
 

ludde28

Omega
davsjo skrev:
Jag har flera gånger läst att heliumventilens nederkant ska ligga i linje med tiomarkeringen, så att ventilen alltså ligger ovanför tio, och att ventilen brukar vara centrerad över tio på kopior. Det har inte verkar troligt att alla kopior är så dåliga men här är det ju verkligen så. Stämmer ventilplaceringen generellt?

Japp, fakes He-ventilplacering är mitt för kl.10, medans orig. SMP har He-ventilens nedrekant på kl.10-markering.
OBS: orig SMP chronograf har He-ventil mitt för kl. 10 som på fake-SMP.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
För oss som avskyr kopior kan jag varmt rekommendera @fakewatchpolice på Instagram. Gränslös underhållning i form av uthängda nollor som inte vill annat än framstå som rika, framstående människor. Urkul!

Originalet som startade hela vågen och låg bakom BUSTA som idag är störst har startat igen... du följer honom på fakewatchpolice1 där erkänner även fakewatchbusta att han var förebilden...
 

Thorn

Friends of KS
Fram med ångvälten bara. Den tavlan ser ju totalt jävla hemmagjord ut på de bilderna.
 

vonhall

Rolex
Kul när gamla trådar får nytt liv i bland! För nu kan man kanske få höra vad som hände med kopian till slut?
 

egbert

Panerai
Jag antog direkt att den var falsk, men är ingen klock expert (än iallafall, vilket jag tydligt visat) haha, men för 300 kronor så tänkte jag bara... Tänk om, tänk om. Men vad förväntade jag mig? Det blir att slänga den och inom tid införskaffa den riktiga varan. Tack för hjälpen kära klock fanatiker! Någon som har en idé vad jag ska göra med den!? Något kul!
Fattar fortfarande inte... så, om den hade varit äkta, hade det inte känts lite kymigt att din bekants bekanta hade gått miste om vad den egentligen skulle ha varit värd?
 

NickG

Cartier
Fattar fortfarande inte... så, om den hade varit äkta, hade det inte känts lite kymigt att din bekants bekanta hade gått miste om vad den egentligen skulle ha varit värd?

Äsch, förra ägaren skulle ju haft chansen att kolla upp om den var fejk eller inte, you win some, you lose some ;) Självklart skulle man inte tänkt så om det var en kompis men nu var det ju en bekant till en polare så är ju inte mycket skillnad än att ha hittat de på blocket ;) Om du såg en annons om en äkta klocka som någon sålde för 300, skulle du då köpt den eller kontaktat honom och bett honom höja priset?
 

egbert

Panerai
Äsch, förra ägaren skulle ju haft chansen att kolla upp om den var fejk eller inte, you win some, you lose some ;) Självklart skulle man inte tänkt så om det var en kompis men nu var det ju en bekant till en polare så är ju inte mycket skillnad än att ha hittat de på blocket ;) Om du såg en annons om en äkta klocka som någon sålde för 300, skulle du då köpt den eller kontaktat honom och bett honom höja priset?
Jag skulle nog inte köpa klockan för ett knaspris även om den var äkta. Kalla mig blödig men jag tycker att är det skillnad på att göra ett kap och på att betala ett underpris som gör att en mindre vetande person torskar orimligt mycket pengar.
 
Jag skulle nog inte köpa klockan för ett knaspris även om den var äkta. Kalla mig blödig men jag tycker att är det skillnad på att göra ett kap och på att betala ett underpris som gör att en mindre vetande person torskar orimligt mycket pengar.



Visst är det så.

Nu är det så sjukt uppenbart att denna är fejk som fan, men lite stil måste man ändå ha.
Även om klockan i det här fallet hade varit äkta så hade det rätta varit att meddelat "säljaren" om detta så att denne kunde plocka ut 6-7k istället för 300:-
 

Vonlind

Panerai
Oj vad länge sedan denna tråd gjordes! Klockan är borta, förstörd, demolerad.

Jag är en impulsiv person, självklart så anade jag att något inte stod rätt till, och jag har berikat mig så mycket information och blivit en sann klockälskare.

Skulle inte göra om affären idag.
 
Topp