• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köptips beater

snoozarn

Patek
2-Faktor
Skulle kört någon av följande. Luminox, G-Shock, Aqualand, Traser, finns väl lite mer också menen G-Shock är ju rätt svårslagen när de gäller de användningsområdet.
 

Sorubim

Audemars
Citizen's Aqualand är grymma klockor. Casio G-Shock är kanske allra bäst i det här fallet. Om han inte vill ha en G-Shock så finns ju, som tidigare nämnts, Suunto också. Har för mig att Suunto "X-Lander" och "Vector" är mindre och tunnare än "Core". Snodd bild från the internets...

7zAFfbG.jpg
 

Guinness

Cartier
Tänkte uppdatera med resultat.

Min bror lyssnar aldrig på lillebror och därför blir resultatet som det blir och han har nu köpt sig följande klocka:

a490-001_2.jpg


Eller en liknande version, canvas istället för gummi.

Tack för alla tips och tyvärr har folk inte vett att lyssna på de som kan något;)

Återkommer när denna klocka går sönder och han vill ha något rejält.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tänkte uppdatera med resultat.

Min bror lyssnar aldrig på lillebror och därför blir resultatet som det blir och han har nu köpt sig följande klocka:

Eller en liknande version, canvas istället för gummi.

Tack för alla tips och tyvärr har folk inte vett att lyssna på de som kan något;)

Återkommer när denna klocka går sönder och han vill ha något rejält.

Sicket stolleprov! Beklagar verkligen denna tråds oerhört tragiska slut. Du som storebror får ge han blåtutte, kalsonggrepp och tusen nålar tills han köper en riktigt klocka. Hälsa att han kan glömma min hjälp i fortsättningen.
 

Jonaz

Rolex
Hmmm. Aqualand låter ju som direkt beskriven i kravspecen. Annars hade jag gått på en Marathon med kvartsur om analog visning hade varit ok.
 

Cryssarn

Rolex
Jag lånar tråden lite och efterlyser tips i ca 3-4000kr klassen. G-Shock kan funka, men hittar gärna en lite toolig analog. Den ska användas vid mekande av bilar, så jag antar att det är en kvarts jag bör leta efter?
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Nu är det lite för sent men för framtida bruk...
Jag är utryckningspolis och har kört allt från G-Shock till Suunto till Luminox till Certina Action Diver och olika Seikos på jobbet.
Även om jag just nu kör Seiko SKX173 så måste jag säga att den skönaste klockan att ha på sig på jobbet var Luminox Navy Seal just för att den var så otroligt lätt i vikten och behaglig att ha på sig. Tyvärr lämnade byggkvaliteten i den mycket att önska då glaset sprack efter en lättare brottningsmatch (jag misstänker att det hände då, då jag inte kan komma på något annat).
Tätt följt av G-Shock - men jag ogillar digitala klockor. Däremot går det inte att slå (hehe) G-Shock när det kommer till slitstyrka.
Seiko SKX-dykare modell mindre (dvs inte Sumo) är det tyngsta jag kommer gå på jobbklocka när det kommer till vikt i gram. Mer än så blir det mest i vägen och irriterande i längden.
 
Topp