• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kamonato M90

denjohan

Rolex
Pledge Member
En polare till mig fyller 40 om någon månad, och han kommer få en klocka i 40-årspresent. Polaren är officer, och jag tänkte därför höra om någon vet om det finns natostrap i M90-kamo någonstans att få tag i?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kolla bukten det jag hittade var detta men det finns fler,kanske du hittar något där? Lycka till!
af780033a6fbbdc670ab4aa7499dde2c.jpg
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jo, vanliga kamonato är inget problem, där går det 13 på dussinet i bukten, men det vore lite kul med just M90-mönster.

Lånad bild

swedish-m90-camouflage1.png
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det enda jag kan råda dig till denjohan är att ta kontakt med cheepo63 eller möjligen någon av de andra som gör band och se om de möjligen har något gammalt läder från diverse militära grejer, vissa ggr finns det gamla stämplar kvar eller så kanske dem till och med kan bränna in tre kronor i lädret och på så sätt får han inte bara militär memorabilia utan något du "designat" själv :)
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Det är en tanke. Nåväl, det är inte hela världen, tänkte bara att det kunde vara en lite kul detalj.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Är ju inte helt omöjligt att fixa ett eget NATO om man har en bit M90 tyg?! Vad är det för klocka/ bandbredd?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Ett nato med M90 kammo skulle jag lätt köpa!

Dessutom är M90 kammot inte mönsterskyddat så det är fritt fram att göra det om någon har bra kontakter med nån fabrik i kina. Gör ni det vill jag ha ett i 15 mm och ett i 22 mm ;)
 
Topp