• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

-Kan den magiska siffran vara ”4”?

Henriksnapp

Breitling
Rolig tråd, har byggt min samling ungefär på detta sätt.

Vardag: Omega speedmaster
Sport: Seiko marinemaster
Dress: Seiko premier
Beater: G-shock

Vet att speedmaster kanske passar bättre på sport men pga storlek 39 mm så är det den jag tycker passar bäst i vardags. Vill gärna byta ut dressklockan till en reverso så småning om.
IMG_20221004_143514.jpg
 

Jonas74

Omega
Finns ju många sätt att se på det där magiska siffran men jag fallerar alltid på att den är X "och en G-Shock". Har lyckats vara OWG med en G-Shock men sedan blir det som sagt alltid +1. Men just nu har jag min första trippel sedan jag trillade dit på klockor igen så då blir det ju faktiskt fyra stycken sammanlagt :)

Sport - CWC GS: Enkel och smidig field watch med WR på 200 meter. Extraknäcker som vardagsklocka på kvällar och helger med olika band.

Vardag - Citizen CB0260-81L: En ganska generisk Citizen men som ”alltid går och alltid går rätt” i och med Eco-Drive och radiosynk. Funkar bra på kontoret där jag behöver se lika generiskt städad ut.

Dress - Nezumi Corbeau CQ3.102: När jag "klär upp mig"/ska ut på helgen är det mer åt streetwear-hållet. Äger ingen kostym.

Beater - G-SHOCK GW-M5610-1ER: Och en G-Shock. Alltid. Denna med solceller, radiosynk och World Time så den extraknäcker som reseklocka.
 

Bilagor

  • IMG_2860.jpeg
    IMG_2860.jpeg
    758.4 KB · Visningar: 4
  • IMG_2863.jpeg
    IMG_2863.jpeg
    923.2 KB · Visningar: 6
  • IMG_2864.jpeg
    IMG_2864.jpeg
    811 KB · Visningar: 6
  • IMG_2865.jpeg
    IMG_2865.jpeg
    831.7 KB · Visningar: 6
Topp