• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan en tragisk historia få ett lyckligt slut?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

veronica.c88

Breitling
Hej.

Jag är i behov av hjälp. Jag har inte mycket kunskap om det här området men efter några sökningar på google så har detta forum dykt upp i samtliga av fallen och vad jag har förstått så har jag inte hamnat fel här med klockrelaterade frågor :).

Jag har alltid haft noll intresse för klockor, men för ett tag sedan gick farfar bort och lämnade kvar sina armbandsur efter sig. Min farfar har alltid varit väldigt klockintresserad och samlat alla möjliga märken av klockor med ett genuint intresse.

Hur som helst så fick jag ärva en väldigt gammal Rolex oysterquartz daydate(?). Problemet med denna klocka är att den inte passar mina handleder särskilt bra, så trots dess höga sentimentala värde så beslöt jag mig för att sälja klockan och istället köpa en Rolex som passar mig bättre.

Jag gick då till den närmsta klockbutik, som jag även fick höra var auktoriserade försäljare av Rolex. När jag väl var inne i butiken så fick jag tyvärr höra att klockan var falsk då sekundvisaren tickade och inte hade en svepande rörelse vilket enligt säljaren var ett uppenbart tecken på saker inte stämmer. Han visade då upp de andra klockorna av märket Rolex och dess sekundvisare. Blev väldigt besviken och förvånad. Utan vidare funderingar kring hurukring det här kan vara möjligt att jag fick ärva en falsk klocka så fick jag ett erbjudande av säljaren. Han erbjöd sig att köpa klockan av mig för 1500 kronor. Sagt och gjort så sålde jag klockan på plats till denna herre.

Är själv nu som sagt väldigt intresserad av att inhandla min egen Rolex som självklart ska vara äkta och är nu ute efter tips om hur man kan undvika Rolex som inte är original. Min budget är runt 30tkr. Vad jag har förstått så måste jag vända mig till begagnatmarknaden då budgeten inte täcker en helt ny, och där är såklart riskerna som högst. Även hört att man kan gravera klockan, vore fint med hans födelsedatum och avgångsdatum på bakisdan av klockan.

Tacksam för hjälp!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej! Du råkar inte ha en bild av den falska rolexen? Vilken butik var det? Låter jättekonstigt att först deklarera något som falskt för att sedan köpa? Finns batteridrivna Rolex...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp