• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan ingen göra en liten kort köpguide om GMT Pepsi?

Någon som kan länka till eller knåpa ihop lite kort bara den nödvändigaste informationen om den supersnygga Pepsin? Kanske lite kort historik, lite allmän info och vad som är bra och dåligt.

Detta vore något extremt uppskattat av mig och säkerligen av många andra. :woot:
 

jabla

Sarlacc
Här kommer lite bilder på min 16700. Min första sportRolle och förmodligen den sista klockan jag skulle göra mig av med.
Du kommer inte att ångra dig. Dessutom kan du kompletera med svart och coke ring senare. Eller rättare och sagt köp en fin GMT oavsett färg på ringen för den går lätt att byta ut.

GMT_Dab.jpg


GMT_RubberB.jpg


GMT_pepsi_jubilee.jpg


GMT_blek_duke.jpg


GMT_beer.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ja, det är en härlig klocka. Framförallt dom äldre vintage modellerna med ref 1675 och 16750.

Själv så var jag ute efter nyare bruksklocka och köpte denna

JesqC0o.jpg



Den har s k Coke ring. Det går ju att variera med Pepsi eller svart ring om man vill. GMT Mastern användes inom flyget och av Nasa. Det är ju egentligen väldigt små skillnader på Submarinern, GMT Mastern och Explorer 2.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Härliga klockor och bra länkar, tackar!

Hur svårt är det att hitta en vettig Pepsi GMT för 25-30 papp? Vilka modeller får man isåfall rikta in sig på?
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ja det kan ju vara en ide, från staterna. Men hur löser man tullfrågan? Vill ju inte gärna betala moms på en köpesumma om 30 lax. :oops:

Många säljare kan deklarera lågt värde på paketet och sedan försäkra med en tredjepartsförsäkring till hela klockans värde. Att momsa och betala tull på en tusenlapp eller så är ju inte så farligt. Jag har själv inte gjort det men vet flera på forumet som gjort affärer över atlanten. Självklart kan du hitta inom EU också. VRM är din vän...
 
D

Deleted member 1265

Guest
Av bilden att döma, var det bättre förr..
36Urjg6.jpg


Review Prisvärd törstsläckare som ligger i prisklassen 10-25 kr hos välrenommerade AD.

Väntar med spänning på submariner Trocadero och framförallt submariner pripps clubsoda
MPevkKj.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Många säljare kan deklarera lågt värde på paketet och sedan försäkra med en tredjepartsförsäkring till hela klockans värde. Att momsa och betala tull på en tusenlapp eller så är ju inte så farligt. Jag har själv inte gjort det men vet flera på forumet som gjort affärer över atlanten. Självklart kan du hitta inom EU också. VRM är din vän...

VRM ska besökas!
 
Topp