• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan inte komma ifrån...

...att en Rolex Sub i stål är nog den snyggaste klockan av dom alla, sedan om man gillar dom nyare eller äldre spelar mindre roll, en klassiker som aldrig känns omodern IMHO passar till allt och klarar allt, vad mer behöver man egentligen?

Sedan är den självklart sjukt snygg i guld och guld/stål men för mig är stålen vackrast...

967F4D2E-24FB-477F-AA44-8DF805FFECE3-6384-00000939F64F47E2_zps9c62100c.jpg


Detta är en hyllingstråd till Subben och ingen flame tråd mot andra klockor....
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ja, det är en klassiker, och ja...håller med om att den är absolut snyggast i stål.
 

JayJay

Rolex
Visst är den härlig. Men det kan inte vara så att tråden också har ett ångestdämpande syfte? För om försäljningarna går som planerat är det väl snart den enda klockan du har kvar?
 
Visst är den härlig. Men det kan inte vara så att tråden också har ett ångestdämpande syfte? För om försäljningarna går som planerat är det väl snart den enda klockan du har kvar?

Men klockorna säljs ju för att nytt ska in men Subben stannar, men visst är det så, ibland undrar jag om man inte ska skita i allt och bara ha subben, den ÄR ju snyggast, men å andra sidan är jag fast i ett beroende och väljer inte själv...
 

Isodor

Audemars
Men klockorna säljs ju för att nytt ska in men Subben stannar, men visst är det så, ibland undrar jag om man inte ska skita i allt och bara ha subben, den ÄR ju snyggast, men å andra sidan är jag fast i ett beroende och väljer inte själv...

Problemet när man har mer än en dinka blir ju att man skapar "nya" områden för nya dinkor.. Dvs har man en Sub kanske man vill ha något mer dressigt. Sen någon mer vulgo-dykare, sedan något som sticker ut, sedan något guld..

Dessutom kan man njuta av klockan om den alltid är på handleden :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Subben är snygg och framförallt i stål, och den är hyfsat allround, men det finns väl SNYGGARE klockor IMHO?
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Håller med dock så är jag lite skeptisk till sub med datum pga bubblan, tycker den utan datum är så jävla snygg men med ett minne som en guldfisk så är datum ett måste, jag får ta och klämma på en SD!! Dagens i-landsproblem.
 

Isodor

Audemars
En fråga:

Vissa subbar har guld-visare medans den nya subben ser det ut som någon vanligare metall?

Kan man köpa en ny sub med guldvisare? Vanliga subben alltså, inte blåa bilsäljarvarianten :D
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Du har rätt, den är snygg och tidlös. Den nya växer mer och mer för mig, helt klart en framtida kandidat för handledstid.
 
En fråga:

Vissa subbar har guld-visare medans den nya subben ser det ut som någon vanligare metall?

Kan man köpa en ny sub med guldvisare? Vanliga subben alltså, inte blåa bilsäljarvarianten :D

Du tänker inte på indexarna och visarna? dom är väl i vitguld på nyare Subbar, eller tänker du på äldre 'gilt' varianter?
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Trevlig klocka absolut. Det roliga är att det skiljer så lite på subbarna genom åren men ändå så mycket. Skulle kunna tänka mig en av varje.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Den kommer nog alltid vara en av de mest perfekta klockorna. Enkel och tidlös. Igenkänd av alla men ändå inte och flyger under radarn.

Kan man motivera ett köp trots att det sitter en 16600 på armen? Sub-C är svingo, men kanske en 1680?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
En fråga:

Vissa subbar har guld-visare medans den nya subben ser det ut som någon vanligare metall?

Kan man köpa en ny sub med guldvisare? Vanliga subben alltså, inte blåa bilsäljarvarianten :D

Alla moderna Subbar från senare delen av 80-talet har både index och visare i guld.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Tydligen är den där populär, iaf enligt säljare på Bergströms, säljer slut hela tiden när det kommer in.
dom hade en Daytona som satt där, men hulken gick som smör.

Jag kan förstå det. Den måste upplevas på riktigt. Bilderna gör den inte alls rättvisa.
 
Topp