• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan man köpa 36 mm som man?

Schill

Cartier
Är lite fundersam ifall det är för litet eller ifall det är lagom. Har små och smala (kanske går utan att säga?) handleder. Hjälp?
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Tony-Soprano-Rolex-President.jpg

Om James Gandolfini kunde, kan du också.
 

Zalath

Panerai
Vi snackade faktiskt lite om det förra veckan när vi väntade in vår GTG. Tror de som var där var rörande överens om att 36 mm inte är i närheten av att vara litet på många klockor, exempelvis DateJust.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
36mm går alldeles utmärkt, dessutom finns det en uppsjö av sjysst vintage i och runt den storleken. Go for it!
 

Buckshot

Panerai
Tja möjligen om du har handleder som min fru så är det ok. Klockan som hon har på min profilbild är 35mm. :D
Men allvarligt så får du köpa klocka efter storlek på handleden. Hellre mindre än en som ser ut som något en clown skulle bära.
Giant_watch.jpg
 

TB12

Cartier
36mm är ju hur bra som helst på de flesta, och framförallt om du har som du säger smala handleder så är väl 36 utmärkt!
 

Husse

Patek
36 mm kan man ha till allt!
Bära bilbatteri tex!
image.jpg
Rensa kattlådor.
image.jpg

Manligheten sitter inte i klockans storlek. Uppträder du juste och trevligt kan du gå runt med en 26mm DJ och ingen, absolut ingen kommer att reagera på det!
Under -30 talet var det högsta mode med små ur, då dessa var svårare att tillverka och tror jag uppfattades som mer exklusiva!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Du köper väl inte för små eller för stora kläder? ;)

Skämt åsido, jag tycker att en klocka (generellt) funkar så länge luggarna sitter innanför handleden. Lättast är om du tittar dig i spegeln, stirra dig inte blind på bilder för där spelar vinklar osv in... På bilder är det bra om de är lite på håll för en bättre uppfattning. Min handled är 16 cm för referens.

Huvudsaken är att du trivs!

IMG_1166.JPG


Jag kör bl.a. dessa två 36or:

IMG_1203.JPG

Rolex 116234 från 2017, Rolex 1601 från 1964
 
Topp