• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan man köpa 36 mm som man?

Lund

Cartier
Absolut kan man det! 36-44mm tycker jag är helt ok för min del med modernare ur och gärna 30-36 för vintage. Men allt är en smak sak och hur breda handleder man har. Mina ligger på 18,5-19cm som referens
 

joheng

Omega
Jag har då aldrig sett någon med en för liten klocka, däremot har man sett en och annan person med snudd på för stora klockor. Äger själv inget på 36mm, men är väldigt sugen på att göra det.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Självklart!! Jag äger inget större än 36...
DSC_0412-01.jpeg
DSC_0468-02.jpeg
 

pfefferz

Breitling
Anser det är perfekta storleken på klockor som DJ då den inte har en vridbar ring. 40mm utan ring får ibland urtavlan att se gigantisk ut (i min mening)
 

UNO

Panerai
image.jpeg
image.jpeg

Ok, mycket udda men för mig har förhållandet mellan urverkets diameter och boettens storlek en viss betydelse.
En klocka ska ju först och främst visa rätt tid och det får gärna ske med hjälp av ett bra och tillförlitligt urverk.
I en 36 mm Datejust är det en väl avvägd balans som k ä n n s bra för mig.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Skriver under på allt alla skrivit i den här tråden - 36 mm funkar absolut! Jag är 194 cm lång på 95kg och har en gammal vintage Seiko på just den ateljén som jag använder frekvent.
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
Bara om du är riktigt snygg och självsäker. Som tur är så är jag både supersnygg och självsäker.
IMG_20170708_200446554.jpg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Svaret på din fråga är JA. Det fungerar. Fråga två är vad du gillar bäst och vad som ger dig mest glädje av att ha på armen. Fokusera på fråga två istället.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Visst kan man det. Man kan även gå med stringtrosor under jeansen :p

(Skojar lite bara. Gillar själv stora klockor, inom rimliga gränser, och har svårt för allt under 42 mm :) )
 

Hamma

Omega
Håller med föregående talare. Jag ser 36mm som den ultimata storleken för en dressigare klocka
 

Vegaman

Breitling
Handledsbilder är ju dock inte representativt för hur det upplevs i verkligheten. Nästan alla storlekar kan se bra ut på dylika foton. 36mm är definitivt smått för mig.
 
Topp