• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan man lita på denne italienska säljare?

Ervid

Omega
Är i tankarna att köpa en ny klocka.
Alla känner igen känslan.
Priset som jag fått av en italienare är överlägset jämfört med AD hemma i Svedala. Modellen kom 2014 så garantin kan inte gått ut och på direkt fråga om den är från 2015 svarar han, ja.

Läste i en annan tråd att andra handlat av denna herre och varit nöjda.
Han lovar alla papper och inget känns konstigt.

Men

Min fråga är, bör man kolla upp äktheten på klockan när man handlar på detta sätt?
Är ju som att handla via typ uret.se(finns ju andra näthandlar oxå...) men då hade jag aldrig ens haft en tanke på att kolla upp äktheten.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Är i tankarna att köpa en ny klocka.
Alla känner igen känslan.
Priset som jag fått av en italienare är överlägset jämfört med AD hemma i Svedala. Modellen kom 2014 så garantin kan inte gått ut och på direkt fråga om den är från 2015 svarar han, ja.

Läste i en annan tråd att andra handlat av denna herre och varit nöjda.
Han lovar alla papper och inget känns konstigt.

Men

Min fråga är, bör man kolla upp äktheten på klockan när man handlar på detta sätt?
Är ju som att handla via typ uret.se(finns ju andra näthandlar oxå...) men då hade jag aldrig ens haft en tanke på att kolla upp äktheten.
Jag handlade för inte så länge sedan från en italiensk handlare och den upplevelsen var utmärkt förutom hans italienska engelska. Tror att situationen är precis som med handlare från andra länder, beror alltså helt på den/de personer du handlar från. Tror det enda landet jag aldrig varit rädd att bli blåst av någon är Japan. Ärlighet i affärer känns som en hederssak för dem.
 

demondave

Rolex
Inte klockor, men köper ju endel grejer i företaget..

Köpte för dryga två mille från skåne, leverans försenad ett styvt halvår, väl här fick grejerna skickas tillbaka för bättringar och modifieringar.

Köpte för runt 800k från Italien. Extremt tight deadline på produktionen, dom lyckades få grejerna klara till båtavgången efter best case scenario. Inte en reklamation, extremt bra kundvård.

Jag vet var jag spenderar pengarna härnäst :)

Som vanligt, köp säljaren. Hurvida hen är svensk eller italiensk har liten betydelse.
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Ja varför inte? Du kan ju lika gärna åka på en blåsning i Sverige.
 
Senast ändrad:

Cristian

Rolex
2-Faktor
Köp säljaren o gå på magkänsla.

Jag kollade upp handlaren på italienskt klockforum där de hade en tråd om butiker samt ringde o "pratade" med honom (förutom mailandet). Mycket vänligt bemötande. Frakten tog två dagar.
 

CLT

Rolex
Inte klockor, men köper ju endel grejer i företaget..

Köpte för dryga två mille från skåne, leverans försenad ett styvt halvår, väl här fick grejerna skickas tillbaka för bättringar och modifieringar.

Köpte för runt 800k från Italien. Extremt tight deadline på produktionen, dom lyckades få grejerna klara till båtavgången efter best case scenario. Inte en reklamation, extremt bra kundvård.

Jag vet var jag spenderar pengarna härnäst :)

Som vanligt, köp säljaren. Hurvida hen är svensk eller italiensk har liten betydelse.
Fassi? ;)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Glömde svara på frågan om äktheten. Om du känner dig osäker är det bara o lämna in hos kaplans (eller annan värderare) direkt.
 

Frosse

Cartier
Flyg ner vettja, du kan säkert klämma in en weekend i Italien och fortfarande spara $$$ från AD här hemma. På detta sätt slipper du oroa dig lika mycket :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tog mig friheten att ändra rubriken lite. Tyckte det kunde vara lämpligt innan Boris Balkan och resten av Nytorget sätter bäversnacksen i halsen (japp, bäversnacks, very genuint och hipsterish). Plus att jag tycker att rubriken inte var helt bra.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Tips är att prata med Railmaster, en världsvan pojke som nog kan berätta om hur just italienare sköter affärer. :banghead:

Skämt åsido, som några ovan har skrivit, gör den research som går att göra om handlaren i fråga och lita därefter på din magkänsla. Är den al dente, så är det bara köra och vänta med spänning. Jag går alltid direkt till urmakaren för en enkel kontroll av klockan om det är i det lite högre prissegmentet.
 

Ervid

Omega
40 timmar från beställning till att jag hade det i handen.
Än så länge rätt bra.
Har dock inte öppnat än, tar det ikväll
 
Topp