• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan man Spara bilder, typ fån chrono24....

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag är ute efter en klocka, men bilderna på den är för dåliga. Har pratat med firman som säljer den och begärt nya bilder som jag fått skickade. Även dom är dåliga och håller inte måttet tycker jag. Nu vill jag spara några bilder från chrono24, som jag sedan skall skicka till dom som har klockan som exempel bilder på hur dom skall ta fotona. Dom bilderna som går att spara, blir så j... små så dom går inte att använda. Dom bilderna jag vill spara är dom som är länkade nedan, tacksam för lite hjälp och svar.

https://www.chrono24.se/rolex/rolex...icnum=6&tab=pics&urlSubpath=/user/notepad.htm

https://www.chrono24.se/rolex/rolex...icnum=7&tab=pics&urlSubpath=/user/notepad.htm
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Sitter du på mac kan du klicka och dra bilden till skrivbordet, eller är det det du har gjort? De blir ju rätt små storleksmässigt, men helt okej skarpa!
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
2676305g_xxl.jpg
 

Icaras

Rolex
Är det inte så enkelt så att du bara högerklickar på bilden och klickar "visa bild", sen högerklickar du igen och klickar "spara som..."? Blir för mig lika stora som Virrooos bilder :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är det inte så enkelt så att du bara högerklickar på bilden och klickar "visa bild", sen högerklickar du igen och klickar "spara som..."? Blir för mig lika stora som Virrooos bilder :)


Hmm...problemet när jag skall spara så, så XXL-zoomar den bara, och när jag högerklickar utanför så kan jag bara spara som, webbsida komplett eller webbsida endast HTML. Är ju så jäkla dålig på sånt här tyvärr, får skylla på att jag gillade träna mer än att sitta framför datorn :D
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
  1. Öppna sidan
  2. Tryck på knappen "Print Scrn" eller motsvarande på ditt tangentbord
  3. Tryck på "windowsknappen" och "R" samtidigt
  4. Skriv "mspaint" i rutan som kommer upp
  5. Tryck enter, paint öppnas
  6. Håll nere "ctrl" och "v" samtidigt
  7. Markera det du vill "klippa ut" (markeringsverktyget brukar vara default)
  8. Tryck på knappen "crop" i paint
  9. Håll nere "ctrl" och "s"
  10. Välj vart du skall spara bilden
  11. Spara

Enjoy :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
  1. Öppna sidan
  2. Tryck på knappen "Print Scrn" eller motsvarande på ditt tangentbord
  3. Tryck på "windowsknappen" och "R" samtidigt
  4. Skriv "mspaint" i rutan som kommer upp
  5. Tryck enter, paint öppnas
  6. Håll nere "ctrl" och "v" samtidigt
  7. Markera det du vill "klippa ut" (markeringsverktyget brukar vara default)
  8. Tryck på knappen "crop" i paint
  9. Håll nere "ctrl" och "s"
  10. Välj vart du skall spara bilden
  11. Spara

Enjoy :)





Haha...fan va COOOOOOLT :wideyed:, du lärde precis en gammal hund och sitta, TACK som bara den för hjälpen Professor Ruskprick, skall jag sitta och spara allt jag kommer åt Hehehe...
 

JiiWe

Cartier
Haha...fan va COOOOOOLT :wideyed:, du lärde precis en gammal hund och sitta, TACK som bara den för hjälpen Professor Ruskprick, skall jag sitta och spara allt jag kommer åt Hehehe...

Faktum är att det finns ett ännu enklare sätt (om du använder Windows). Sök efter "Snipping tool" eller "Skärmklippsverktyg" och croppa bilden med ett klick --> spara bilden --> färdig. Då slipper du alla extrasteg som det krävs när du använder "print screen"
 

Sledger

Cartier
Sluta nu! Högerklicka bredvid bilden och välj "Visa källa". I kodfönstret som kommer upp söker du efter .jpg och hittar länken direkt till bilden. :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Faktum är att det finns ett ännu enklare sätt (om du använder Windows). Sök efter "Snipping tool" eller "Skärmklippsverktyg" och croppa bilden med ett klick --> spara bilden --> färdig. Då slipper du alla extrasteg som det krävs när du använder "print screen"



Haha...fy fan vilka klippor som finns här på forumet, ibland kan det till och med vara bra och va sjuk, man får lära sig nya och grymma saker. Det gick ju också, var tom lite lättare att Windowsa, men det kan aldrig vara fel att ha två alternativ.

Bug och bock Dr. JiiWe :cigar:
 

JiiWe

Cartier
Haha...fy fan vilka klippor som finns här på forumet, ibland kan det till och med vara bra och va sjuk, man får lära sig nya och grymma saker. Det gick ju också, var tom lite lättare att Windowsa, men det kan aldrig vara fel att ha två alternativ.

Bug och bock Dr. JiiWe :cigar:
Bara kul att hjälpa till!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Sluta nu! Högerklicka bredvid bilden och välj "Visa källa". I kodfönstret som kommer upp söker du efter .jpg och hittar länken direkt till bilden. :)



Tack för hjälpen. Hmm...men för mig så står det visa sidkälla när jag har högerklickat, och går in på visa sidkälla och klickar på länken med jpg. Så kommer bilden visserligen upp, men är så oerhört liten
2676305_s100.jpg
. Vad gör jag för fel?! ;)
 

Icaras

Rolex
Hmm...problemet när jag skall spara så, så XXL-zoomar den bara, och när jag högerklickar utanför så kan jag bara spara som, webbsida komplett eller webbsida endast HTML. Är ju så jäkla dålig på sånt här tyvärr, får skylla på att jag gillade träna mer än att sitta framför datorn :D
Aha! Jag sett på mobilen och där gick det prima :facepalm:. Såg nu att det inte gick lika bra vid datorn :D
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Eller så kör du old-school:

1. öppna sidan med bilden
2. ta fram kameran
3. fotografera skärmen
4. koppla in kameran i datorn
5. ladda in bilden och spara på datorn... voila!
 
Topp