• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan någon gå och köpa vitgulds DDn?

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Då skulle forumet ha en ny Rosé, en ny YG och en ny WG.

Kolla vad fin den är!

null_zpscc847aca.jpg


Dock slut på Rob, men på snar ingång!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Om den varit på president samt grå urtavla m romersk o vitguld såklart!
I mina ögon en sann sleeper, de flesta tror att det är en rolex, några få vet mer..
qHGRRQv.jpg

Obs obs, klockan gör sig inte på denna bild!!
 

vekktah

Cartier
Hur är det med det moderna vitguldet i klockor? Någon som vet? Förr i tiden var ju vitguld innehållande nickel bla men nu är det väl (om jag minns rätt) Palladium istället, vilket gör att folk måste sköta om bl a sina vigselringar för de mörknar. Morsans vitguldsvigselring har en fantastisk lyster efter 45år medans kompisarnas ser lite trista ut redan. Min och fästmöns ringat är platina.
 
  • Like
Reactions: par

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
vekktah
Vitguld är på riktigt. Det är ju dock en legering. Blir skabbigt ganska fort och rhoderingen ger lyster. Misstänker att din mor antingen var väldigt försiktig eller bar ringen sällan. Min blir väldigt repig efter ett halvår ungefär.

Vitguldsklocka känns extremt opraktiskt utifrån infon ovan.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
vekktah
Vitguld är på riktigt. Det är ju dock en legering. Blir skabbigt ganska fort och rhoderingen ger lyster. Misstänker att din mor antingen var väldigt försiktig eller bar ringen sällan. Min blir väldigt repig efter ett halvår ungefär.

Vitguldsklocka känns extremt opraktiskt utifrån infon ovan.
Rolex vitguld behöver inte rhoderas, det håller lystern. Detta gäller nyare modeller, äldre typ 1803 behöver fortfarande rhoderas för att hålla lystern.
 

vekktah

Cartier
vekktah
Vitguld är på riktigt. Det är ju dock en legering. Blir skabbigt ganska fort och rhoderingen ger lyster. Misstänker att din mor antingen var väldigt försiktig eller bar ringen sällan. Min blir väldigt repig efter ett halvår ungefär.

Vitguldsklocka känns extremt opraktiskt utifrån infon ovan.

Talar om lyster, inte repor. Äldre vitguld klarade sig tydligen bättre. Säger hon. Men jag tycker inte en legering av ädelmetall är på riktigt. Det är liksom ingen ädelmetall då.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Talar om lyster, inte repor. Äldre vitguld klarade sig tydligen bättre. Säger hon. Men jag tycker inte en legering av ädelmetall är på riktigt. Det är liksom ingen ädelmetall då.
Svårt att tro det då allt vitguld var rhoderat tidigare och det är själva rhoderingen som är känslig för repor, men nu finns som sagt andra metoder att få det vitt tex som Rolex gör det, sen är ju även roséguld en legering räknas inte det heller då?
 
Topp