• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan vem som helst ha en Rolex?

Tjena,

gillar klockor men har ingen dyr klocka (ännu). Till vardags har jag en Certina DS action diver och till kostym/skjorta kör jag ibland en gammal mekanisk Certina guldklocka efter min morfar. Helt ok klockor men jag skulle gärna spendera lite mer pengar på en exklusivare klocka.

Jag är ute efter ett "dressur", men ändå lite robust, så jag har sneglat på en Rolex datejust 2 som jag tycker är riktigt snygg. Det jag funderar på är om jag egentligen ska ha en Rolex? Kan vem som helst bära upp en Rolex utan att man blir betraktad som en idiot? Jag jobbar "på kontor" men är lite avvikande från mina kollegor genom att ofta gå i piketröja och Jeans istället för skjorta och kavaj, typ. (Då tycker i och för sig jag att min diver funkar utmärkt)

Så vad tycker ni, är det ok att glia runt med en Datejust 2 på armen eller ska jag satsa på något annat? Omega seamaster aqua terra tycker jag också är en fin klocka och kanske inte sticker ut eller skär sig lika mycket med min klädstil? Eller överanalyserar jag?
 

Carlton

Cartier
Jag var lite i samma tankar förut.. Att man var tvungen att kunna 'klä upp' en rolex, materiellt men även immateriellt. Sen kom jag till insikten att det faktiskt är för min egen skull jag vill bära så fina klockor, inte någon annans. Dessutom är det ju faktiskt som så att det är främst klockintresserade som går runt och spanar in andras handleder.. Innan du själv kom in i tankarna kring en ny klocka misstänker jag att du, precis som jag och många andra, inte gick runt och reflekterade över vilka dyra eller billiga klockor folk hade på sig.

En DJ2 är ju lite mer blingig än de äldre modellerna men en riktigt schyst klocka som passar till allt. Tror att du kommer bli otroligt nöjd, stolt och inte bry dig om vad andra tycker när du köpt en.
 

morrism

Audemars
På sommaren brukar jag ha slafsiga kläder och mjukisar + rolex. När jag är uppklädd kör jag utan eller något annat, tvärtom de flesta. Jag skulle vilja säga att alla kan ha en Rolex, men ibland ser jag killar som ser väldigt osäkra ut och har en Rolex, då känns det lite som att de försökt köpa sig självförtroende och status. Tycker också att en sub skulle passa bättre än en DJ2 som vardagsur.
 

Pope

Cartier
Jaha, då var det dags för den här uppklädde mannen igen
me7erage.jpg


Köp vad du vill! God Jul!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tänk inte på vad andra tycker o tänker. Köp vad du vill ha.
Vill du ha input på val av klocka så skulle jag nog titta mer på sport rollarna än DJ om du är jeans o piké kille, men å andra sidan.....vad fan vet jag om vad som matchar o vad som är "rätt" .?

Återigen lyssna på dig själv, pröva kite olika o köp det du vill ha. Skål!
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Klart att du kan klä dig i vilket ur som helst, finns egentligen inga hinder, säger som jag brukar...kör och lycka till.
 
Tänk inte på vad andra tycker o tänker. Köp vad du vill ha.
Vill du ha input på val av klocka så skulle jag nog titta mer på sport rollarna än DJ om du är jeans o piké kille, men å andra sidan.....vad fan vet jag om vad som matchar o vad som är "rätt" .?

Återigen lyssna på dig själv, pröva kite olika o köp det du vill ha. Skål!

När du säger sportrollarna, vilka har du i åtanke då? Typ submariner och Explorer? Explorern gillar jag, men vill gärna ha datum.
 
Tjena,

gillar klockor men har ingen dyr klocka (ännu). Till vardags har jag en Certina DS action diver och till kostym/skjorta kör jag ibland en gammal mekanisk Certina guldklocka efter min morfar. Helt ok klockor men jag skulle gärna spendera lite mer pengar på en exklusivare klocka.

Jag är ute efter ett "dressur", men ändå lite robust, så jag har sneglat på en Rolex datejust 2 som jag tycker är riktigt snygg. Det jag funderar på är om jag egentligen ska ha en Rolex? Kan vem som helst bära upp en Rolex utan att man blir betraktad som en idiot? Jag jobbar "på kontor" men är lite avvikande från mina kollegor genom att ofta gå i piketröja och Jeans istället för skjorta och kavaj, typ. (Då tycker i och för sig jag att min diver funkar utmärkt)

Så vad tycker ni, är det ok att glia runt med en Datejust 2 på armen eller ska jag satsa på något annat? Omega seamaster aqua terra tycker jag också är en fin klocka och kanske inte sticker ut eller skär sig lika mycket med min klädstil? Eller överanalyserar jag?


Inget att oroa sig för. Rolex är inte finare eller bättre än mycket annat, bara dyrare...
 

Mangusta

Cartier
Det beror på... Bor du i en etta i en sunkig förort och kör en Saab från 1988 och har problem att betala elräkningen och köpa julmat så tycker jag att du ska hoppa klockan för då skulle du bara se löjlig ut med en Rolex på armen. Om inte, kör hårt! :)
 

maxmol

Panerai
Sanningen är att så länge du inte är transportminister i Polen så skiter de flesta i vad du har för klocka. Klocknördarnas samstämmiga åsikt har du redan fått.

M.a.o KÖR!
 

paradis

Audemars
Klart att du SKA ha en Rolex,nu får du bara välja vilken model du gillar..............som någon sa,har du råd så köp...
 
Topp