• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan vi inte sluta med wristshots från bilen, snälla?

Flera gånger per dag ser man här på forumet folk som postar bilder på sin klocka samtidigt som man kör bil. Det är inte annat än livsfarligt. Det måste ta ett slut - KS ska inte vara en av anledningarna till att det dör cirka 250 personer i Sveriges trafik per år. Tänk på att om du kör i 40 km/h och tar ett foto vilket tar cirka fem sekunder så transporteras du 55 meter helt utan kontroll. Dels är det mot lagen att hålla på med mobilen medan du kör, men framförallt så riskerar du din och andras säkerhet.

Ta ditt ansvar som bilförare och gör trafiken lite säkrare genom att sluta med dessa bilder.
 
Senast ändrad:

Schill

Cartier
Jag håller helt med och ifall man ändå vill ha med en ratt i bilden så kan man ju stanna nånstans och ta bilden
 

Husse

Patek
Frugan jobbar inom skolan. Där ser jag skräckexempel på hur man INTE ska använda mobilen, varje dag! Facebook-uppdateringar när barn är lämnade och hämtade, alltid bakom ratten!
När jag ska hämta frugan, är jag livrädd för bilar och barn som far omkring som vilsna missiler!
Satt med bilen stillastående, kollade KS!
Då ser jag en liten kille på cyckel som sakta men säkert rullar rakt in i fronten på lillskrucken (Lupon)
Vågar inte tänka på vad som hade kunnat hända om jag kört bilen vid den händelsen...
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Finns inget ställe som ger lika perfekt foto-ljus som i bilen, men självklart ska man stå still.
Eller ha autopiloten inkopplad om bilen är begåvad med det.
Lika självklart som ingen här inne kollar SMS eller slår ett telefonnummer medan man kör, eller hur?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
KS mest skitnödiga inlägg? Herregud, titta på hastighetsmätaren på bilderna. Vill påstå att den står på 0 i 90-99% av fallen.
Då påstår du nog lite fel. Av de senaste inläggen i "vad gör du och din klocka..." Är 3/5 (minst, nån är svår att säga säkert) i rörelse, varav en med caption "kör för fort". Kan naturligtvis vara en ovanlig dag idag men några 90+ procent är jag ganska säker på att det inte handlar om.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Folk är så oansvariga!
Snart hittar de väl på att rökning är skadligt.....

20170421_100754 (1).jpg
 

Gabriel90

Panerai
har själv fotat när bilen är i rullning.

Dock brukar jag aldrig använda mobil med passagerare i bilen.
E man ensam i bilen....Go for it :snaphappy:
 

Jens

Greedo
Då påstår du nog lite fel. Av de senaste inläggen i "vad gör du och din klocka..." Är 3/5 (minst, nån är svår att säga säkert) i rörelse, varav en med caption "kör för fort". Kan naturligtvis vara en ovanlig dag idag men några 90+ procent är jag ganska säker på att det inte handlar om.
Kanske är läge att dra in den tråden då den uppmanar till lagbrott. Skärpning admin.


J
 

Oli

Omega
2-Faktor
Borde vara olagligt. Blir en livsfara för övriga trafikanter hur man än vrider och vänder på det.
 
Topp