• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kanske den fulaste Rolex genom tiderna?

Fulaste Rolex i mannaminne?

  • Ja

    Röster: 87 83.7%
  • Nej

    Röster: 17 16.3%

  • Totala väljare
    104
Så borde den se ut...
image.jpeg

Jo jag vet att det finns en YM2a
Men ingenting stämmer ju överrens på bilden ovan.
T.o.m färgen på Rolex texten skiljer sig.
 

Gurgel

Cartier
Det är en regatta "count down" skala för starten, heter ju yachtmaster :). Googla lite på regatta och watch så får du en hel del fina gamla vintage regattaklockor.
Ahh... Okej. Jag är med. Då var det ju en cool funktion. Att det ser ut som en invicta med 95% rabatt har ju inget med funktionen att göra...

Edit: tack!
 

paradis

Audemars
Ahh... Okej. Jag är med. Då var det ju en cool funktion. Att det ser ut som en invicta med 95% rabatt har ju inget med funktionen att göra...

Edit: tack!
Där tror jag att det är tvärtom , Invicta har kopierat Rolex modeller . Såg deras " Submariner" som dom visade 1990 :eek::facepalm: Rolex tillverkade den 40 år tidigare.
 

Gurgel

Cartier
Där tror jag att det är tvärtom , Invicta har kopierat Rolex modeller . Såg deras " Submariner" som dom visade 1990 :eek::facepalm: Rolex tillverkade den 40 år tidigare.
Ja alltså Invicta lever ju liksom på att kopiera ffa Rolex, det är ju deras affärsidé. Men just denna specifika klocka som tråden handlar om ser ju ut som en dålig hommage på en Rolex fast med Rolex-tavla. Den är för mycket överallt...
 

DrDre

Patek

Jag tycker den där är rätt salt. Intressat att Rolex andra modell som verkligen engagerar (älskar den eller hatar den, men alla har en uppfattning) är Milgauiss och dessa två är i stort sett samma klocka med bara några små kosmetiska skillnader (urtavlan och finishen borstad vs polerat).
 
Topp